نگاه

اثر دولت های اصلاح طلب بر تربیت نسل جوان

نهادینه کردن ارزش ها در جامعه، نیاز به برنامه‌ریزی و سازماندهی دارد و مسئولیت این مقوله بر عهده کلیه‌ی نهادهای فرهنگیِ در جامعه، مخصوصا آموزش و پرورش است و باید کار کلیدی و مبنایی انجام پذیرد.
حمیدرضا ترقی- انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین تحول در قرون اخیر است که با ارزشهای ناب و اصیل اسلامی همراه بوده است و به همین دلیل همواره در معرض تهاجم فرهنگ غرب قرار داشته است و دشمنان با انواع ابزارهای نوین ارتباطی تلاش کردهاند تا نسل جوان امروز را از این ارزشها دور ساخته و فرهنگ انقلابی را در میان آنها کمرنگ سازند.

دهه شصتیهای دیروز که دههی فجر را با تزئین دیوارهای کلاس و درست کردن روزنامه دیواری جشن میگرفتند حالا باید برای فرزندانشان شیرینی این دوران را وصف کنند و آنها را با دوران افتخار آمیز و حماسه ساز دیروز آشنا سازند تا پاسدار ارزشهای دینی و اسلامی باشند. بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (قدّس سرّه الشریف) در بیانی به اهمیت تربیت نسلهای آینده در جهت حفظ مقاصد انقلاب اشاره کرده و میفرمایند: «ما نباید قناعت به این بکنیم که در عصر خودمان جمهوری اسلامی محقق شده است. ما برای عصرهای بعد باید حالا فکر کنیم. یعنی ما همان طوری که خودمان مقاصدی داریم و روی آن مقاصد این نهضت را کردیم، اعقاب ما هم همان مقاصد را دارند و آنها هم احتیاج دارند به اینکه اجتماع داشته باشند، بینش داشته باشند که بتوانند این چیزی را که شماها بدست آوردید آنها نگهداری کنند و آن قضیه تربیت و تعلیم است که تربیت و تعلیم باید طوری باشد که مسیرش همین نهضت باشد و دنبالهی همین مسائلی که درست کردید باشد».( صحیفه امام، ج۸، ص۳۶۲)

از آنجایی که ما همگی مدیون این انقلاب اسلامی و فداکاری ایثارگرانی هستیم که این ودیعهی الهی را بهدست ما رساندهاند باید در جهت حفظ ارزش های آن و انتقال این ارزشها به فرزندانمان تلاش نماییم.

باید کار کلیدی و مبنایی انجام پذیرد

نهادینه کردن ارزش ها در جامعه، نیاز به برنامهریزی و سازماندهی دارد و مسئولیت این مقوله بر عهده کلیهی نهادهای فرهنگیِ در جامعه، مخصوصا آموزش و پرورش است و باید کار کلیدی و مبنایی انجام پذیرد.

دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان عظیمترین نهاد فرهنگی، آموزشی و تربیتی کشور، رسالتِ پرورش و بالندگی نسل آینده را بر دوش دارد.

آموزشهای صحیح، جامع و کاربردی نوجوانان و جوانان از مقطع ابتدایی تا سطوح عالی دانشگاه و حوزه، بهترین و تاثیر گزارترین راهکار انتقال و تبلور مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

سالهاست رهبر معظم انقلاب نسبت به این مهم به مسئولان نظام آموزش و پرورش تذکر داده و رهنمود داده اند . از انحلال و تضعیف معاونت پرورشی در دولت اصلاحات گله و خواستار تقویت آن شدند از 4سال پیش نسبت به سند 2030 که متاسفانه توسط دولت فعلی برخلاف مصالح کشور امضا شده اعتراض و هشدار داده اند ولی متاسفانه دولتهای لیبرال و تکنوکرات و اصلاح طلب و اعتدال بی توجه به این مهم نسل جوان را از ارزشهای اسلامی و انقلابی دور کرده و روز بهروز بر حذف متون دینی و انقلابی اصرار داشته اند امیدواریم بتوانند پاسخ این کوتاهیها و ترک فعل های واجب را درپیشگاه خدا و امام امت و رهبری و ملت بدهند .
https://shoma-weekly.ir/bTYQrk