نگاه

آیا شکرگذار این نعمت هستیم؟


محسن مجتبایی
اگر نسل دوم انقلاب که جنگ را مدیریت کرد، حضور مقام معظم رهبری با لباس زیتونی سپاه را به خوبی به خاطر دارد، نسل امروز شاهد است که رزمنده سبزپوش روزهای جهاد و شهادت و خون حالا در قامت ولی‌امر مسلمین، «چفیه» انداخته و تؤامان در چند جبهه می‌جنگد.
اما در ده روز گذشته شاهد نبرد جانانه معظم له در سه جبهه بودیم؛ نماز جمعه، دیدار با شرکت کنندگان در همایش جوانان و بیداری اسلامی و نیز دیدار با شعرای شرکت کننده در همایش بین‌المللی شعر بیداری اسلامی؛ گفتم «نبرد جانانه» از این جهت که بازتاب سخنان معظم له همیشه حکم «پاتک» سنگینی را داشته که خاکریز دشمن یعنی رسانه‌هایشان را به هم ریخته است. اما پیش از آنکه به گوشه‌هایی از آشفتگی رسانه‌های غربی بپردازیم ذکر یک نکته ضروری است و آن اینکه حماقت دشمن من‌الازل الی الابد بوده و هست با این تفاوت که در دوره ما این حماقت روی آنتن رسانه‌هایشان آمده و خود با گلوی خود فریاد می‌زنند که «احمقیم»؛ چرا؟ یک «رصد» ساده از رویه رسانه‌های غربی در قبل و بعد از سخنان رهبر فرزانه انقلاب نشان می‌دهد که آنها در قبل از سخنان ایشان تلاش می‌کنند به زعم خود شرایطی مثلاً پیشگیرانه و امیدوارانه را برای خود و مخاطبانشان فراهم نموده و کورسویی از آشتی میان ایران و غرب فراهم آورند، بعد آنچه را که خود به دروغ به خورد مخاطبان داده‌اند، آنچنان باور می‌کنند که پس از سخنان معظم له، واکنش‌شان دیدنی می‌شود و شنیدنی.
به عنوان مثال شبکه صدای آمریکا پس از خطبه‌های نماز جمعه به گونه‌ای در خبر خود اعلام کرد که «آیت الله خامنه‌ای اسرائیل را غده سرطانی نامید» که انگار معظم له تا کنون از این عبارت استفاده نکرده‌اند.
در سوی دیگر خاکریز دشمن بی بی سی است که ترجیح داد به جای پخش بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب یا قرائت خبر آن، صرفاً نظر کارشناس خود را جویا شود تا شاید بتواندکمی جلوی موج سهمگین آن را بگیرد؛ در این میان موضوعی را که رسانه روباه ترجیح داد تفسیر به رأی کند، «بحرین» بود... «ایشون بحث بحرین را مطرح کرد که معنای آن این است که باید انتظار داشت که ایران در کشورهای دیگری مثل بحرین دست به عملیات دیگری بزند(!)» و..
در مجموع واکنش رسانه‌های غربی به سه سخنرانی معظم له یعنی نماز جمعه، جوانان و بیداری اسلامی و شعر بیداری اسلامی را می‌توان در سه محور ارزیابی نمود:
1- محور ایران و انقلابهای منطقه
2- محور ایران و پیشرفتها و فناوریها
3- محور ایران و موضوع اسرائیل
که در همه این سه محور رسانه‌های غربی در موضع انفعال و تدافعی قرار گرفتند؛ بدیهی است موضع انفعال یعنی عقب ماندن و صدالبته وقتی این رسانه‌ها عقب می‌مانند دیگر مجال چندانی برای مهندسی مجدد افکار عمومی نداشته و سخنان حضرت آقا به عمق دلها نفود کرده می‌کند و...
و سر آخر این نکته را نباید از نظر دور داشت که اساساً رهبر معظم انقلاب چه به لحاظ شخصیت فردی، چه به لحاظ ساختار کلامی (سخنرانیها) و چه به لحاظ ساختار کارکردی (احاطه به کشور و تحولات منطقه و جهان) همواره بر هم زننده اقدامات پیشگیرانه نظام سلطه و از جمله رسانه‌هایشان بوده و هستند. نعمتی که متأسفانه چندان به چشم نمی‌آید و شکرش ادا نمی‌شود.

https://shoma-weekly.ir/7vSylN