نگاه

آمار دادن جای اقدام و عمل را گرفته است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بابیان اینکه بعد از انتخابات سال 1392 رئیس‌جمهور در نخستین مصاحبه خود معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرد، گفت: آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار می‌دهند با واقعیات‌ جامعه همخوانی ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بابیان اینکه بعد از انتخابات سال 1392 رئیسجمهور در نخستین مصاحبه خود معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرد، گفت: آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار میدهند با واقعیات جامعه همخوانی ندارد.

حجتالاسلام محمد خرسند با اشاره به نزدیک شدن به عید و گرانیهای پایان سال گفت: اقشار ضعیف و خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد فراموش نشوند و هر کس تا جایی که میتواند به آنها کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به اسراف در خرید دستهگل برای مجلس ختم که قیمت هر یک از آنها تا یکمیلیون تومان نیز میرسد گفت: برای ریشهکن کردن فقر، باید جلو اسراف را گرفته شود و هزینههای گزاف تاج گل در مراسم ترحیم و غیره به مستمندان داده شود تا هم آثار و برکاتی برای متوفی داشته باشد و هم دردی از جامعه کم شود و باید توجه داشته باشیم که خانوادههایی هستند که توانایی اجاره یک سرپناه را ندارند و به معنای حقیقی کلمه زیرخط فقر هستند. مردم میتوانند با صدقه و انفاق این مسائل را حل کنند.

امامجمعه کازرون تصریح کرد: هدف دشمنان از تحریم و جنگ اقتصادی برای فلج کردن و بدبین کردن مردم نسبت بهنظام اسلامی بوده که نسخه مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است.

خرسند با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خواستار ارائه گزارش مسئولان به مردم شد و اظهار داشت: مسئولان آمار میدهند که تورم و رکود کنترلشده اما شوربختانه کار عملی انجامنشده است.

خطیب جمعه کازرون بابیان اینکه بعد از انتخابات سال 1392 رئیسجمهور در نخستین مصاحبه خود معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرد، گفت: آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار میدهند با واقعیتهای جامعه همخوانی ندارد. مسئولان محترم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیایند گزارش دهند که چه اقدام و عملی انجام دادهاند. اگرچه ما هم از خدمات دولت تشکر میکنیم اما وقتی آمار میدهند که رکود و تورم از بین رفته، درحالیکه آنچه در جامعه میبینیم، متفاوت است، سؤالاتی در ذهن مردم به وجود میآید که این آمار چگونه تهیهشده است. اینکه مسئولان میگویند که ما خدا را شاکریم که به وعدههایی که دادیم، عمل کردیم و مشکل مردم کمتر شده و شرمنده مردم نیستیم، این عینیتش کجاست؟ یعنی هیچ جوانی بیکاری نیست؟! درحالیکه باید در خانه فقرا و ضعفا برویم تا بدانیم باید شرمنده مردم باشیم.

امامجمعه کازرون حمایت از دولت را تکلیف خود دانست و اظهار داشت: به مردم آمار حقیقی ارائه بدهیم و سعی کنیم مشکلات آنان را حل کنیم.

حجتالاسلام خرسند در پایان بیان کرد: بیکاری مهمترین مشکل مردم است و مسئولان باید آن را حل کنند و طوری برنامهریزی بشود که تورم و رکود نیز ریشهکن شود و این فشار ادارات بر مردم ازجمله مالیات کمرشکن برای واحدهای کوچک اقتصادی عادلانهتر ولی در عوض بنگاههای اقتصادی کلان که بهراحتی از مالیات فرار میکنند مالیاتشان برحسب قانون دریافت شود.

https://shoma-weekly.ir/sSYMH1