نگاه

آمار دادن جای اقدام و عمل را گرفته است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بابیان اینکه بعد از انتخابات سال 1392 رئیس‌جمهور در نخستین مصاحبه خود معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرد، گفت: آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار می‌دهند با واقعیات‌ جامعه همخوانی ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بابیان اینکه بعد از انتخابات سال 1392 رئیس‌جمهور در نخستین مصاحبه خود معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرد، گفت: آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار می‌دهند با واقعیات‌ جامعه همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و با اشاره به 14 اسفند و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: در شهرستان کازرون 7 هزار و 473 خانوار که جمعیتی بالغ‌بر 21 هزار نفر را شامل می‌شود زیر پوشش کمیته امداد امام است.

وی بابیان اینکه خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد مبلغی حدود 5 میلیارد تومان کمک دریافت می‌کنند افزود: از این مبلغ حدود یک میلیارد آن از قبل صدقات و بقیه از اعتبارات دولتی است که برای کمک‌های مردمی به این نهاد ظرفیت بسیاری وجود دارد.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به نزدیک شدن به عید و گرانی‌های پایان سال گفت: اقشار ضعیف و خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد فراموش نشوند و هر کس تا جایی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به اسراف در خرید دسته‌گل برای مجلس ختم که قیمت هر یک از آن‌ها تا یک‌میلیون تومان نیز می‌رسد گفت: به‌جای خرید دسته‌گل می‌شود دسته‌گل‌های خیریه‌ها را کرایه کرد تا هزینه آن صرف نیازمندان شود.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: هدف دشمنان از تحریم و جنگ اقتصادی برای فلج کردن و بدبین کردن مردم نسبت به نظام اسلامی بوده که نسخه مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است.

خرسند با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خواستار ارائه گزارش مسؤولان به مردم شد و اظهار داشت: مسؤولان آمار می‌دهند که تورم و رکود کنترل شده اما شوربختانه کار عملی انجام نشده است.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه بعد از انتخابات سال 1392 رئیس‌جمهور در نخستین مصاحبه خود معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرد، گفت: آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار می‌دهند با واقعیت‌های جامعه هم‌خوانی ندارد.

خرسند گفت: دولت خدمات خوبی نیز داشته و بارها در تریبون نماز جمعه گفته‌ایم اما اینکه می‌گویید مشکلات مردم کمتر شده و ما شرمنده مردم نیستیم کجاست؟

امام‌جمعه کازرون حمایت از دولت را تکلیف خود دانست و اظهار داشت: به مردم آمار حقیقی ارائه بدهیم و سعی کنیم مشکلات آنان را حل کنیم.

https://shoma-weekly.ir/Pw6vDf