نگاه

آغاز اعتراضات و نا امنی سفارت آمریکا در کشورهای بیداری اسلامی

سالگرد11 سپتامبر فیلم موهن «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» که علیه پیامبر اعظم(ص) در آمریکا ساخته شده و دارای توهین‌هایی به آن حضرت است که زبان از بیان آنها حیا می‌کند در کلیسایی در آمریکا به نمایش در آمد.
احمد جان نثاری- اسلام هراسی این روزها برای ما شاید دیگر تکراری شده باشد، اما دشمن از اواخر قرن بیستم برنامه های خود در این زمینه را گسترش داد.
ساخت فیلم های مستند و سینمایی هالیودی که  ابتدا به صورت کاملا نرم و به مرور زمان به صورت صریح مسلمانان را افرادی خشونت طلب معرفی می کرد، گواه این است که غرب برنامه گسترده ای برای به انزوا کشاندن مسلمانان داشته و دارد.
نوشتن کتاب آیات شیطانی و چاپ و توزیع گسترده آن به چندین زبان در دنیا در همین دوران هم نشان از تلاش مستکبران برای مواجهه فرهنگی با اسلام دارد.
اما دشمنان اسلام که علی رغم همه تلاش هایشان هر روز شاهد گسترش روزافزون گرایش به اسلام و حتی اسلام آوردن شخصیتهایی بودند که برایشان گران تمام میشد، دریافتند که با هجوم فرهنگی توان رویارویی با اسلام را ندارند.
15 نوامبر سال 2000 میلادی (24 آبان 79)گواه این مطلب است که دشمن رویکرد نرم در مواجهه با گسترش اسلام را کاملا کنار گذاشته است، ادواردو(مهدی) آنیلی فرزند سناتور جیانی آنیلی ثروتمند ایتالیایی و مالک کارخانجات اتومبیل سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، ایویکو و باشگاه یوونتوس و....... به طرز مشکوکی کشته می شود.
جرم ادواردو این بود که برخلاف میل نظام سلطه مسلمان شده بود، او همزمان با انقلاب اسلامی با اسلام آشنا شد و به شیعیان پیوست و به خاطر ثروت پدرش همیشه یک خطر برای نظام سلطه بود.
کمی بعد سناریوی حادثه 11 سپتامبر اجرایی شد، گروهی که با حمایت خود آمریکایی ها در افغانستان و کمی بعد در منطقه با نام القاعده مشهور شد، متهم حمله به برج های تجارت جهانی در آمریکا شد، یک عملیات انتحاری که بر اساس سناریویی از پیش نوشته شده گفته می شود از سوی یک گروه مسلمان انجام شده است.
حادثه 11 سپتامبر که پر از ابهام و سوال‌های بی جواب است، دستمایه خشونت طلبی آمریکا و غرب ضد مسلمانان شد، حالا رویکرد غرب در برابر اسلام دو روی دارد که جنگ افروزی وحمله به عراق و افغانستان و کشتار مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم یک روی آن بود.
مسلمانان جهان در حالی متهم به خشونت طلبی می شوند که یک مرور تاریخی ساده، حول جنگهای جهانی اول و دوم آشکار می کند خشونت طلب حقیقی کیست.
روی دیگر آن افزایش امواج توهین به مقدسات اسلامی به بهانه اینکه اسلام خشونت طلب است، بود و هر بار کاریکاتور، فیلم و کتابی دل میلیون ها مسلمان را آزار می داد.
اما اوایل دهه دوم قرن بیست و یکم جهان شاهد یک انقلاب اسلامی در جهان بود، دیکتاتورهای وابسته به غرب زیر امواج خروشان بیداری اسلامی چنان غرق شدند که گویا اصلا وجود خارجی نداشته اند، بیداری اسلامی کشورهای تونس، لیبی، مصر، یمن، بحرین و برخی دیگر از کشورها را فرا گرفت.
این چیزی نبود که غرب توانسته باشد برای آن برنامه ای از قبل داشته باشد، عملکرد کشورهای غربی در مواجهه با انقلاب مردم مصر و برکنار کردن حسنی مبارک سند زنده این مدعا  است.
آنها در ابتدای اعتراضات مردمی مصر از حسنی مبارک حمایت کردند و بعد از گذشت زمان و قدرت پیدا کردن معترضین به آرامی از حمایت او دست کشیدند.
پیش از بیداری اسلامی مسلمانان جهان بارها اخباری از توهین به مقدسات مسلمانان اعم از اهانت به قرآن یا رسول اکرم (ص) منتشر می شد و واکنش های مجزا از هم و محدودی را در کشورهای مسلمان در پی داشت.
سالگرد11 سپتامبر فیلم موهن «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» که علیه پیامبر اعظم(ص) در آمریکا ساخته شده و دارای توهین‌هایی به آن حضرت است که زبان از بیان آنها حیا می‌کند در کلیسایی در آمریکا به نمایش در آمد.
این فیلم از سوی قبطیان مصری مهاجر در آمریکا با همکاری تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی در توهین به پیامبر اعظم(ص) با داشتن صحنه هایی زننده و غیر اخلاقی ساخته شده است.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انتشار فیلم آمریکایی اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را اقدامی نفرت انگیز دانسته و گفت : جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات اسلامی را قویا محکوم کرده و با احساسات جریحه دار شده امت اسلامی ابراز همدردی می کند و دولت آمریکا مسئول مستقیم توهین به مقدسات اسلامی است.
اما این بار مانند دفعات قبل نیست که سنگی انداخته باشند و فرار کنند، دولت آمریکا در افکار عمومی مسلمانان مسوول انتشار این فیلم شناخته شده و این بار امواج بیداری اسلامی به سمت سفارتخانه آمریکا در کشورهای مسلمان هجوم آورده است.
مسلمانان لیبی در اعتراض به پخش این فیلم بعد از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی سفیر آمریکا را به همراه 3 دیپلمات این کشور کشتند، مردم انقلابی مصر پرچم آمریکا را از فراز سفارت این کشور پایین آوردند و هنوز تجمع مردمی روبروی سفارت آمریکا در قاهره ادامه دارد، سفارت یا کنسولگری آمریکا در سودان، تونس و مراکش نیز شاهد این اعتراضات است.
در تونس مردم خشمگین به سفارت آمریکا حمله ور شدند، همچنین مسلمانان معترض وارد سفارت آمریکا در یمن شدند و چندین خودروی آمریکایی به آتش کشیده شد این در حالی است که دقایقی قبل از این حمله سفیر آمریکا از یمن فرار کرده است.
جوانان مسلمان ایرانی هم در برابر سفارت کشور سویس حافظ منافع آمریکا در ایران در اعتراض به پخش این فیلم موهن تجمع کردند و خواستار اخراج سفرای آمریکایی از کشورهای اسلامی شدند.
واکنش هایی علیه این اقدام آمریکایی از سوی مردم اردن، پاکستان، مغرب و برخی دیگر از کشورهای اسلامی انجام شده است.
حالا اسلامی هراسی نتیجه معکوس خود را به آمریکایی ها نشان می دهد، سفارت آمریکا در کشورهای مسلمان به صورت گسترده نا امن شده، به گونه ای که المیادین گزارش داده است؛ باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با محمد مرسی همتای مصری، تلاشهایی را که سبب مخدوش شدن وجهه اسلام می شود، رد کرد.
از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا گفته است دولت جدید مصر نه همپیمان آمریکاست نه دشمن.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین هشدار داده است در صورتی که مصر، امنیت سفارت آمریکا در قاهره را تامین نکد، مشکل بزرگ و واقعی رخ خواهد داد.
این هشدار رییس جمهور آمریکا نشان از احساس خطر اوست و اینکه نگران از دست دادن سفیر آمریکا در قاهره و دیگر کشورهای مسلمان است.

 


https://shoma-weekly.ir/wxPOrU