نگاه

آسیب‌های تبلیغات انتخاباتی زودهنگام

ما با تبلیغات،کشور را خیلی زود درگیر انتخابات کردیم؛ به‌طوری‌که با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو هستیم و درست نیست از هم اکنون برای یک سال دیگر برای موضوع انتخابات هزینه کنیم. این به ضررکشور است همه درگیر انتخاباتی باشند که یک سال دیگر قرار است برگزار شود. برگزاری همایش‌ها و جلسات بیهوده و بدون محتوای انتخاباتی ظلم به مردم است
عبدالرضا مصری- هواداران و همفکران سلیقههای سیاسی از شاکله اصلی خود تحت عنوان اصولگرایی یا اصلاحطلبی انتظاراتی دارند. اگر جریانهای سیاسی طرفداران خود را در بیخبری محض بگذارند برای آنها خوشایند نخواهد بود و از سوی احزاب حرکتهایی درباره مسائل جاری باید صورت گیرد تا تغییر مواضع جدید خود را به اطلاع طرفداران برسانند.

دنیا در حال تکامل است و قاعدتا تشکلهای سیاسی نیز از امر تکامل به دور نیستند. ممکن است تغییراتی در مواضع قبلی خود داشته باشند یا تجربیات حاصلشده از اقدامات قبلی را بخواهند با اجرای همایشها انتقال بدهند. برای مثال شاید برخی از جریانات اصلاحطلبی بخواهند بین خود و فتنهگران خطی بکشند و برای انتقال این موضوع از این روش استفاده کنند یا اصولگراها بهدنبال انتقال بحث همگرایی هستند که بهنظر من ایده بسیار خوبی است.

ما با تبلیغات،کشور را خیلی زود درگیر انتخابات کردیم؛ بهطوریکه با مسائل و مشکلاتی روبهرو هستیم و درست نیست از هم اکنون برای یک سال دیگر برای موضوع انتخابات هزینه کنیم. این به ضررکشور است همه درگیر انتخاباتی باشند که یک سال دیگر قرار است برگزار شود. برگزاری همایشها و جلسات بیهوده و بدون محتوای انتخاباتی ظلم به مردم است

قاعدتا تشکلهای سیاسی با حفظ اصول اصلی خود یک سری تغییرات در راهبردها و روشها در طول زمان برای آنها پیش میآید. بهطور شفاف اصولگرایان امروز اسم آن را همگرایی گذاشتهاند، اصلاحطلبان نیز دنبال تجدید ساختار خود و ایجاد یک پایگاه جدید اجتماعی هستند. طبیعی است بهدنبال این هستند با برگزاری همایشها و انعکاس رسانهای جان دوبارهای بگیرند و بعد از مدتها در جامعه عنوان شوند.

اما اگر همه چیز را تعطیل کنیم تا به سمت انتخابات برویم برای کشور صلاح نیست. اگر مسئولیتهای خود را درست انجام دهیم مردم راه انتخابات را پیدا خواهند کرد. ولی متأسفانه برخی افراد به بحث انتخابات دامن میزنند که این کار به صلاح نیست.

ما بهجای آنکه به فکر اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری، حل مشکل مسکن و ازدواج مردم باشیم، متأسفانه دنبال انتخابات هستیم و این صلاح نیست.

https://shoma-weekly.ir/zaQG6A