نگاه

آزادی بیان واقعی

آزادی بیان واقعی را باید در اسلام یافت همانگونه که در ایران، همه ادیان همچون مسیحی، مسلمان، یهودی و زرتشتی در کنار هم در امنیت و همبستگی کامل، مشغول زندگانی و عبادت خدای مهربان هستند .
سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزیمهندس میرسلیم درپیامی به زبان فرانسه مردم فرانسه را برای شناخت پیامبر اسلام دعوت کرد.

متن ترجمه پیام به شرح ذیل است:

اقدام موهن مجله فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به پیامبر مهربان اسلام بسیار تاسف آور است.

شاید بسیاری از فرانسویان ندانند که این مجله بی نزاکت و بی توجه به اصول اخلاقی و حرفه ای, بر چهره چه انسان نیکوکار و پاک سرشتی چنگ انداخته است.

پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)همانند حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) از نمادهای مهربانی و کمک به انسانها برای ساختن دنیایی بهتر و پر از مهربانی و دوستی هستند.

مهمترین درس های مکتب پیامبر اسلام

پیامبر بزرگی که مهمترین درس های مکتب او به پیروانش در سراسر جهان همزیستی، راستگویی، کمک به نیازمندان، کسب دانش و اخلاق، مبارزه با بی عدالتی و ایستادن در برابر زورگویان و ستمگران است.

مهمترین دلیل گسترش اسلام نیز همین تعالیم و اصول جهانشمول و انسانی است که انسان های منصف و وجدان های بیدار را به خود جذب می کند.

جنگ طلبان و نژاد پرستان و افراط گرایان می خواهند با توهین و تحریک عواطف، چهره واقعی اسلام را تحریف کنند. در حالی که مهمترین روش پیامبر اسلام و پیروان ایشان در مواجهه با دشمنان و مخالفان خود، همواره گفتگو بر مبنای منطق و پرهیز از تندروی و تعصب بوده است.

آزادی بیان واقعی

آزادی بیان واقعی را باید در اسلام یافت همانگونه که در ایران، همه ادیان همچون مسیحی، مسلمان، یهودی و زرتشتی در کنار هم در امنیت و همبستگی کامل، مشغول زندگانی و عبادت خدای مهربان هستند .

اما آیا همین شنبه های فرانسه و سرکوب خونین و برخورد خشونت بار دولت و پلیس با شهروندان فرانسوی، نمونه ای از آزادی بیان و شنیدن صدای مخالفین است؟ آیا کشتار مردم بی دفاع فرانسه آزادی بیان است؟ آیا لگد ماموران امنیتی، گاز اشک آور و شلیک گلوله در خیابانهای پاریس از ابزار گسترش آزادی بیان است؟

به گواهی اسناد تاریخی و به رغم پیشگامی مردم فرانسه در تحولات دوران جدید، متاسفانه بسیاری از رهبران فرانسه با زیاده خواهی و شیطان صفتی به کشتار و غارت مردم کشورهای دیگر پرداخته اند و نگاه جهانیان را نسبت به مردم این کشور به نگاهی منفی و منفور تقلیل داده اند.

اما با شناختی که من از زندگی با مردم فرانسه دارم آن ها این گونه نیستند بلکه این نوع شناخت خواسته و حاصل رفتار رهبران و دولتمردان آن کشور بوده است.

من مردم فرانسه را به خواندن آیاتی از قرآن کریم دعوت می کنم تا اندکی با شخصیت مهربان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) آشنا شوند و در پازل دشمن تراشی و جنگ طلبی و نفرت پراکنی رهبران و مقامات فرانسه قرار نگیرند.

منطقه غرب آسیا هنوز زخم خورد از کینه توزی و فریبکاری و رفتارهای دوگانه دولت فرانسه است.

خدای متعال در قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان در آخر سورۀ توبه می فرماید: ما از جانب خود رسولی از جنس شما، از خودتان برای هدایتتان فرستادهایم که از فرط محبت و نوع پروری؛ ناراحتی، ناداری، پریشانی، نادانی و گمراهی شما بر او سخت می آید و نمی تواند تحمل کند. بر آسایش و نجات شما بسیار حریص و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.

حقانیت اسلام

دین اسلام اجازه نمی دهد در مقابل توهین به این دین متقابلا به ادیان افراد توهین کننده توهین کرد و این گواهی است بر حقانیت این دین چرا که هر دین و پیامبری که از سوی خداوند مامور هدایت بشر است برای دین اسلام محترم است و در اسلام و قرآن بی احترامی به پیروان ادیان دیگر نهی شده است.

مردم فرانسه همان گونه که رهبر مردم ایران فرمود آگاه باشند. عدم محکومیت این توهین بزرگ نشریه فرانسوی توسط رهبران فرانسه به بهانه آزادی بیان جرمی بزرگ و اقدامی کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است.

برخی از رهبران فرانسه همچون برده هایی در خدمت نژاد پرستان و جنگ افروزان صهیونیست هستند.

منافع جنگ افروزانی همچون آمریکا در جنگ و دشمنی و غارت تامین می شود و آنها می دانند اگر اسلام رشد و گسترش یابد با منطق رافت و مهرآبانی پیامبر اسلام، در جهان دیگر جنگ و کشتار کاهش و صلح افزایش می یاید و منافع آن ها به خطر می افتد.

اجرای نقشه های شوم

بدین جهت با اجرای نقشه های شومی همچون تحریک مسلمانان و سپس ایجاد و تقویت گروه هایی چون داعش و طالبان که اسلام مورد ادعای آنان همان اسلام تحریف شده است، این دین مهربان را خشونتبار و بی منطق جلوه دهند و سپس خودشان به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم ضمن گسترش جنگ و خون ریزی، به اهداف و منافع خود برسند.بنده مردم فرانسه را دعوت می کنم برای شناخت اسلام و پیامبر عظیم الشان آن به منابع مستند اسلامی رجوع کنند و مهمترین منبع، مطالعه قرآن کریم است تا بدانند چگونه جریان های ضدّ اسلامیِ صهیونیستها و دولتهای استکباری با تحریف این دین و پیامبر مقدس به دنبال دشمنی و جنگ افروزی هستند.
https://shoma-weekly.ir/RZsZ49