نگاه

آرزوی فراموشی فتنه 88

، چرا پس از به روی کار آمدن حجت‌الاسلام روحانی عده‌ای به تکاپو افتاده و مرتبا در تلاش تطهیر کردن میرحسین موسوی و کروبی و اصحاب فتنه هستند و از طرفی تلاش دارند جریان و اتفاقات فتنه سال 88 به دست فراموشی سپرده شود

احمدعلی مقدم- بنده از بدو تاسیس حزب جمهوری اسلامی در کرمان مسئول دفتر حزب بودم، لذا تا حدودی در جریان امور حزب جمهوری اسلامی هستم‌ در آن موقع روزنامه جمهوری اسلامی ارگان حزب جمهوری اسلامی بود و مدیر آن میرحسین موسوی بود، بعدا به جناب حجت‌الاسلام مسیح مهاجری محول شد.

این گفت‌وگو در حقیقت به مناسبت هفت تیر و شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی انجام شد، اما جای بسیار تعجب است و ایشان به جای پرداختن به این روز صحبت‌های خود را در راستای تضعیف موتلفه و تهمت به یک چهره انقلابی با سابقه بسیار درخشان و از یاران و معتمدان حضرت امام خمینی (ره) و یار مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ‌یعنی آقای بادامچیان متمرکز کردند و امیدوارم گفته‌های ایشان از روی حب و بغض شخصی نباشد.

روزنامه جمهوری اسلامی متعلق به شخص حجت‌الاسلام مهاجری نبوده و نیست، بلکه ایشان مدیریت آن را امانت‌داری می‌کنند.

عده‌ای به دنبال به فراموشی سپردن فتنه 88 هستند

برای بنده سئوال است، چرا پس از به روی کار آمدن حجت‌الاسلام روحانی عده‌ای به تکاپو افتاده و مرتبا در تلاش تطهیر کردن میرحسین موسوی و کروبی و اصحاب فتنه هستند و از طرفی تلاش دارند جریان و اتفاقات فتنه سال 88 به دست فراموشی سپرده شود.

شما خوب می‌دانید، میرحسین موسوی و کروبی بازی‌خورده‌های سران فتنه یعنی انگلیس‌‌، آمریکا و صهیونیست هستند، لذا باید از جناب مهاجری سئوال کرد، ایشان منکر آن هستند، کارگردان و مدیر اصلی آن همه حوادث و ظلم‌هایی که پس از انتخابات 88 به نظام و مسئولان کشور شد، میرحسین موسوی و کروبی هستند.

مگر میرحسین موسوی و کروبی نبودند، طرفداران خود را به خیابان‌ها می‌کشاندند و‌ هر روز اطلاعیه و بیانیه تحریک‌آمیز می‌دادند، آیا آنها عامل این همه هزینه به گردن نظام انداختن نیستند.

من به آقای مهاجری می‌گویم شما سنگ میرحسین موسوی را به سینه می‌زنید و او را با این همه خطاها و ‌‌جرم‌ها شریف خطاب می‌کنید، وجدانا او چند بار و طی چه اطلاعیه و بیانیه‌ای طرفدارانش را از آمدن به خیابان‌ها منع و یا آنها را به آرامش دعوت کرد و یا اعمال و رفتار آنان را محکوم کرد.

سران فتنه از رهنمودهای رهبری سرپیچی کردند

میرحسین موسوی در مقابل آن همه تهمت و اهانت به مقدسات و خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در روز عاشورا و روز قدس چه عکس‌العمل مثبتی داشت، کجا و طی چه اطلاعیه و بیانیه‌ای آن حرکت‌ها را محکوم کرد.

آیا آقای مهاجری حوادث پیش آمده فتنه 88 را ناشی از عملکرد میرحسین موسوی و کروبی نمی‌داند، نمی‌دانم چرا در مقابل این فتنه‌گری‌ها و ظلم‌ها چشم خود را بسته‌اند، تعجب می‌کنم.

آقای مهاجری بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های میرحسین موسوی را جز تحریک و تشویق طرفداران برای کشاندن به خیابان‌ها را ندیده‌اند یا نادیده می‌گیرند، من از ایشان که در لباس روحانیت هستند، خیلی متعجبم، کسی که از رهنمودهای ولی‌فقیه زمان سرپیچی کرده و می‌کند، چطور او را شریف خطاب می‌کنید و در جهت تطهیر او تلاش می‌کند.

ملاک و میزان وضع فعلی افراد است

یاد فرمایش حضرت رسول گرامی (ص) افتادم که به جابر فرمودند هر کس رفتار هر گروهی را دوست بدارد در پاداش یا کیفر عمل آنان شریک خواهد بود، آیا حیف نیست که ایشان شریک کیفر عمل میرحسین موسوی شود.

اینکه حجت‌الاسلام مهاجری اشاره‌ای در مورد سوابق و تعاریف امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری در مورد میرحسین موسوی داشتند در این مورد جای بحث زیادی است.

با فرض صحت ادعای ایشان در مورد تعریف و تمجید از میرحسین موسوی باید فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در مورد اینکه فرمودند وضع فعلی افراد مورد سنجش قرار گیرد یادآور شوم.

بادامچیان ذوب در ولایت است

جناب مهاجری قدری به عقب برگردند و تاریخ انقلاب را مطالعه کنند، می‌بینند میرحسین موسوی که از نظر درجه علمی و جایگاه قائم‌مقامی بنیانگذار جمهوری اسلامی بالاتر و بهتر نیست، خود حضرت امام راحل وی را به راحتی کنار گذاشتند، حال کارنامه میرحسین موسوی پس از انتخابات 88 و فتنه بعد از آن کاملا روشن است و کسانی هم در راستای تطهیر آنان تلاش می‌کنند باید در پیشگاه خداوند متعال و ملت عزیز و سرافراز پاسخگو باشند.

آقای مهاجری دیگران را نصیحت می‌کند، اما خود عامل به عمل نیست، زیرا چطور از شهید آیت در قید حیات نیست، کلماتی را می‌گوید و در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشند در حالی بازیگران فتنه در قید حیاتند و افرادی حامی از جمله آقای مهاجری هستند که بهتر از خود آنان حرف می‌زنند و دفاع می‌کنند.

باید به جناب آقای مهاجری و دیگرانی که برای تطهیر میرحسین موسوی و اصحاب فتنه تلاش می‌کنند و در صدد به فراموشی سپردن حوادث تلخ فتنه 88 هستند، بگوییم، تاریخ اعمال تک تک ما و شما را به دقت ثبت کرده، لذا طوری نشود در پیشگاه تاریخ و خداوند متعال شرمنده و خجل باشیم‌.

‌اما در مورد اظهارات ایشان در رابطه با حزب مؤتلفه اسلامی باید عرض کنم، ظاهرا جناب حجت‌الاسلام مهاجری از مؤتلفه اسلامی اطلاع دقیقی ندارند، زیرا اینکه بیان داشته‌اند، بادامچیان در زمان حزب جمهوری اسلامی مسئول امور استان‌ها بوده‌اند از مؤتلفه اسلامی در شهرستان‌ها تبلیغ می‌کردند اولا باید عرض کنم برادر ارزشمند و مخلص جناب آقای بادامچیان از مبارزان و کسانی است، واقعا به تمام معنا ذوب در ولایت بوده و هستند و حداقل از بدو پیروزی انقلاب افتخار شاگردی داشته و ایشان را می‌شناسم.

مؤتلفه بر اساس رهنمود امام راحل تشکیل شد

ایشان همانند شهید مظلوم دکتر بهشتی به شدت تشکیلاتی بوده و هستند، زیرا‌ از یاران و همراهان آن شهید مظلوم هستند و اصلا پذیرفته نیست، ایشان در حزب جمهوری اسلامی جز هدف و راه حزب جمهوری اسلامی را بروند، لذا بنده از بدو تاسیس حزب جمهوری اسلامی در حزب حضور داشتم می‌توانم شهادت دهم در زمان حزب جمهوری اسلامی حتی یک مورد درباره مؤتلفه اسلامی از طرف ایشان صحبتی به میان نیامده غیر از اینکه ایشان به جد برای پیشرفت اهداف حزب جمهوری اسلامی پیگیر مسائل بودند.

گذشته از آن باید به آقای مهاجری گفت حزب مؤتلفه اسلامی پس از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی بر اساس نظر مبارک حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان‌ها راه‌اندازی شد، بنابراین این حرف ایشان کاملا بی‌اساس است‌.

به فرض اینکه مؤتلفه در شهرستان‌ها شعبه داشته و برادر عزیزمان جناب بادامچیان تبلیغ موتلفه اسلامی را می‌کردند مگر آقای مهاجری نمی‌دانند، مؤتلفه اسلامی بر اساس نظر حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده و آیا ایشان تاییدات مکرر حضرت امام راحل را در مورد مؤتلفه اسلامی نخوانده‌اند و یا نمی‌دانند.

جلوگیری از نفوذ فتنه‌گران در دانشگاه‌ها

باید به آقای مهاجری گفت اگر هم تبلیغی شده آیا موتلفه چیزی غیر از راه و خط امام راهی دیگر را طی کرده، پس تبلیغ موتلفه همان تبلیغ راه حضرت امام و مقام معظم رهبری است‌.

با این تفاسیر من فکر کنم اگر شهید مظلوم دکتر بهشتی هم  اکنون در قید حیات بودند، آقای مهاجری ایشان را هم متهم به تبلیغ موتلفه می‌کردند، زیرا بازنگری در اساسنامه موتلفه اسلامی به دست مبارک آن شهید بزرگوار انجام شد.

جناب مهاجری بدانند مؤتلفه اسلامی میراث ولی‌فقیه زمان حضرت امام خمینی )ره) بوده و همه مدیران و دست‌اندرکاران مؤتلفه با اعتقاد و ایمان راسخ در راستای اهداف امام و ولی‌فقیه زمان گام بر می‌د‌ارند و غیر از هدایت مردم به سوی الله و انجام وظیفه در اجرای فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و ولی‌فقیه زمان ‌هدفی دیگر را دنبال نمی‌کند.

در پایان توصیه می‌‌کنم، وظیفه همه ما این است، فتنه 88 و حوادث تلخ آن را مرتبا بازخوانی کرده و از مسئولان اجرایی هم می‌خواهیم با دقت نظر خاصی از نفوذ اصحاب فتنه به دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کنند.

https://shoma-weekly.ir/0gVhLF