آرشیو نشریه

نظام سلطه و صفحه شطرنج سیاست

فیلم موهن «معصومیت مسلمانان» که اعتراضهای جهانی مسلمانان و غیر مسلمانان را در پی داشت و موجب شد در «تل آویو» نیز تجمع اعتراض آمیز برگزار شود، سبب شد تا در چند روز گذشته آمریکاییها به اصطلاح «پایین کشیده» و خود را از این جرم بزرگ مبرا کنند.
حسن شفیع زاده - اهانت به پیامبران الهی و مقدسات ادیان توحیدی موضوع جدیدی نیست اما از آنجا که به تصریح پیامبر اعظم(ص) که فرمودند: هیچ پیامبری به اندازه ایشان اذیت نشده، حجم اهانت، استهزاء و کذب خواندن آئین مقدس اسلام قابل مقایسه با دیگر پیامبران الهی و ادیان مقدسه نیست.
فیلم موهن «معصومیت مسلمانان» که اعتراضهای جهانی مسلمانان و غیر مسلمانان را در پی داشت و موجب شد در «تل آویو» نیز تجمع اعتراض آمیز برگزار شود، سبب شد تا در چند روز گذشته آمریکاییها به اصطلاح «پایین کشیده» و خود را از این جرم بزرگ مبرا کنند.
اما هفته گذشته شاهد سخنرانی فرزند معنوی روح الله(ره) بودیم، آن هم نه به شکل متداول همیشگی (ویدئو کنفرانس) که حضوری؛ سید حسن نصرالله این بار به میان مردم آمد تا چند موضوع را به دوستان و دشمنانش گوشزد کند:
1- اینکه من در لبنان هستم؛ در کنار مردم و پا به پای حزب الله در فراز و نشیب‌ها
2- سید در این سخنرانی تأکید کرد: «اهانت به پیامبر اسلام(ص) از حادثه آتش زدن مسجد الاقصی نیز خطرناکتر بوده و نیازمند موضعگیری قدرتمندتری است» برای این «موضعگیری قدرتمند» لازم بود تا دبیر کل حزب الله در میان مردم حضور یابد تا قدرت اطلاعاتی این حزب و به تبع آن ناتوانی دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب را به جهان نشان دهد.
اما واکنش رسانه‌ها اعم از موافق و مخالف به سخنان دبیر کل حزب الله لبنان جالب توجه بود، بدین معنا در حالی که رسانه‌های حامی مقاومت با پخش مستقیم یا پوشش گسترده این مراسم، وظیفه خود را به عنوان یک رسانه ضد سلطه نشان دادند، رسانه‌های وابسته به صهیونیستها ترجیح دادند از کنار سخنان قاطع و محکم نصرالله، «پاورچین، پاورچین» عبور کنند.
در این میان نحوه و انعکاس سخنان سید حسن در رادیو رژیم صهیونیستی جالب توجه بود. سایت این رادیو، سخنرانی را چنین ارائه کرد: «شیخ(!) حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان از مسلمانان جهان خواست که به تظاهرات اکتفا نکنند» ؛ این رادیو سپس با آوردن عبارتی که می‌شود بیم  و ترس را توأمان در آن مشاهده کرد، می‌آورد: «او (سید حسن نصرالله) به دروغ(!) ادعا کرد که اگر مسلمانان جهان به توهینی که به پیامبرشان وارد شده، پاسخ مناسب ندهند، اسرائیل مسجدالاقصی را خراب خواهد کرد... به ادعای شیخ حسن نصرالله هدف از تهیه و پخش این فیلم برافروختن آتش جنگ بین مسلمانان و مسیحیان بوده است»؛ رادیو رژیم صهیونیستی سپس در موضعی انفعالی مدعی می‌شود: «عناصر افراط‌گرای اسلامی بودند که آتش این فتنه را شعله‌ور ساختند»(!)
اما حال که پای سخنان دبیر کل حزب الله لبنان به میان آمد، بد نیست شما مخاطب ارجمند این مهم را بدانید که آنچنان که در بسیاری از تحلیل‌ها آمده، هدف نهایی از اجرای چنین توطئه‌هایی ایجاد جنگ میان مسلمانان و مسیحیان است تا در خلال این آتش، اسرائیل با آرامش به کار خود برسد؛ کدام کار؟
مؤسسه بروکینگز، مستقر در واشنگتن چندی قبل در تحلیلی از جنگ آینده میان اسرائیل و حزب الله لبنان می‌نویسد: «اگر رژیم بشار اسد سقوط کند و رهبری جدید دمشق از ایران و حزب الله کناره بگیرد، اسرائیل با توجه به فرصت مناسب پیش آمده و به امید اضمحلال دائمی توانائی‌های نظامی و خنثی کردن تهدید حزب الله، به این گروه حمله می‌کند و...»
به هر حال کارگزاران نظام سلطه، شطرنج بازان قهاری هستند که می‌بایست به دقت حرکاتشان را زیر نظر داشت؛ آنها در صفحه شطرنج سیاست، مهره‌ها را آنچنان چیده‌اند که گاه در سومین یا چهارمین و... حرکت خود به مطلوب‌شان دست می‌یابند.

https://shoma-weekly.ir/gWsBkV