آرشیو نشریه

نرمش قهرمانانه "قول لین" در عین قدرت است

نرمش قهرمانانه به این معناست که در عین قدرت انسان طبق آیه قرآن «قولا لینا» نرم سخن بگوید.
 حجت‌الاسلام و‌المسلمین جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با سراج24 با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «نرمش و انعطاف هنرمندانه و قهرمانانه در همه عرصه های سیاسی، مطلوب و مورد قبول است اما این مانور هنرمندانه نباید به معنای عبور از خط قرمزها و بازگشتن از راهبردهای اساسی و توجه نکردن به آرمانها باشد»، گفت: نرمش قهرمانانه به این معناست که در عین قدرت انسان طبق آیه قرآن «قولا لینا» نرم سخن بگوید.
وی افزود: پوریای ولی در این اینکه پهلوان بود گاهی نیز از نرمش قهرمانانه استفاده می کرد، در اینجا او با زمین زدن خود در برابر حریف قهرمانانه در اذهان ماندگار شد.
عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: معنای نرمش قهرمانانه دست دوستی به سوی دشمنان انقلاب نیست، بلکه به رخ کشاندن ابهت و ظرفیتهای عظیم ملت ایران است تا در سایه آن دشمن هزینه هرگونه تهدید را بالا ببیند.
افزود: لازمه چنین نرمشی اقتدار درونی نظام است که امروز چنین اقتداری را همگان مشاهده می کنند، یک نمونه از آن مردمسالاری دینی جمهوری اسلامی است که پشتوانه بزرگی برای اقتدار کشور است.
وی با اشاره به سخن برخی روشنفکر نماها که این نوع نرمش را نشانه ضعف جمهوری اسلامی تلقی می کنند، افزود: این افراد درک درستی از این مفهوم ندارند، البته دشمنان انقلاب نیز در رسانه های خود نرمش قهرمانانه را ضعف نظام تلقی می کنند اما اینکه عده ای در داخل همسو با دشمنان عقب نشینی و ضعف را برای نرمش قهرمانانه تعبیر کنند، جفا به نظام است.
عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: مطمئنا آقای روحانی لبخند زدن برای رئیس جمهور آمریکا رادر دستور کار ندارند و شأن ایشان بالاتر از این است که خوراک تبلیغاتی به رسانه های صهیونیستی بدهد.
عنوان کرد: این نکته را فراموش نباید کرد که در عالم سیاست همه چیز امکان پذیر است، گاهی انسان در برابر یک عمل انجام شده قرار می گیرد ولی مهم این است که انسان در این موقعیت موضع مستحکم خود را بیان کند و از تهدید فرصت بسازد.
وی به رئیس جمهور توصیه کرد، عزت و عظمت خود را حفظ کند و در رایزنیها و سخنرانی های خود عزت، حکمت و مصلحت نظام را لحاظ کند.
شجونی عنوان کرد: رئیس جمهور تدبیر حکیمانه برای رفع چالشهای ما در سیاست خارجی بکار گیرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان با انتقاد از برخی تسویه حسابها با مدیران دولت دهم گفت: برخی از اطرافیان رئیس جمهور کلید تدبیر را گم کرده و با داس به تسویه حساب با مدیران ارزشی پرداخته اند؛ این یک عقده گشایی سیاسی است که با تفکر اعتدالی بیگانه است.
https://shoma-weekly.ir/rYACbj