آرشیو نشریه

معرفی آل اسحاق، پویش حزب موتلفه برای نوسازی نظام است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رویکرد برنامه محوری این حزب در انتخابات آتی گفت: اقدام مثبت حزب موتلفه در معرفی دکتر آل‌اسحاق برای نامزدی ریاست جمهوری واکنشی به گرایش جریانات سیاسی کشور به پدیده محوری و عدم ارائه برنامه و تیم در انتخابات بود.
صالح اسکندری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با روزنامه شما درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و آرایش جناح های سیاسی در آستانه انتخابات اظهار داشت: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نسبت به دوره های قبلی ویژگی های متفاوتی دارد که یکی از آنها بلاتکلیفی اغلب جریان های سیاسی در آستانه انتخابات است.

وی بخشی  از این بلاتکلیفی را ناظر بر ملاحظات جریانات و بخش دیگر را ناشی از واقعیات درون جریانها دانست و افزود: از جمله ملاحظاتی که وجود دارد اینکه جریانات سیاسی عادت کردند که تا آخرین روزهای ثبتنام نامزد نهایی خود را معرفی نکنند تا خالق پدیده باشند. این عکس روشی است که با معرفی نامزد خود به تبیین و معرفی برنامه های کاندید مورد نظر بپردازند.

اسکندری تأکید کرد:آنها بهدنبال پدیده کردن یک فرد هستند و با توجه به فضای جنب و جوش روزهای آخر و هیجانات رأی دهندگان سعی  دارند تا انتخابات را به سود خود تمام کنند.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره بخش واقعیات داخل این جریانات نیز گفت : برخی جریانات هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده اند و این ناشی از فقدان فرهنگ تحزب در کشور است. نبود احزاب ریشه دار موجب این ضعف شده است .  وی یادآور شد: با این وجود حزب موتلفه اسلامی در واکنش به این رویکرد جریانات سیاسی ،رویکرد برنامه محوری را انتخاب کرد و در جمع بندی نهایی خود به یک نامزد حزبی رسید و 6 ماه پیش از انتخابات مسئولان حزب اعلام کردند که نامزد معرفی می کنند.

اسکندری با بیان اینکه جمع بندی ها به آقای دکتر آلاسحاق رسید،افزود: این اقدام مثبت حزب موتلفه اسلامی واکنشی بود به گرایش های جریانات سیاسی به پدیده محوری و عدم ارائه برنامه و تیم در انتخابات.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: معتقدم اگر بخواهیم در مسیر قطار رقابت های سیاسی به یک ریل گذاری و ثبات برسیم چاره ای نداریم جز اینکه  به احزابی اعتماد کنیم که ریشه دار  و دارای تشکیلات در سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به ویژگی های آقای دکتر آل اسحاق و برگ برنده او اظهار داشت: برنامه محوری و  واکنش رأیدهندگان به تک محوری می تواند برگ برنده ای برای آقای دکتر آل اسحاق باشد.

اسکندری با تقدیر از این تصمیم شجاعانه حزب موتلفه اسلامی یادآور شد:  رهبر معظم انقلاب بر   پویش و نوسازی نظام سیاسی تأکید داشتند و حرب موتلفه اسلامی نیز در راستای منویات ایشان با معرفی آقای دکتر آل اسحاق به دنبال پویش در نوسازی نظام است.

وی با بیان اینکه آل اسحاق دارای تیم و برنامه است افزود: او مرد اقتصاد و مرد سیاست است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد:هم اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی که دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری شده است، قرار داریم و عدالت و پیشرفت همچون دو بال پرنده است که باید هماهنگ با هم پیش برود و یکی بدون دیگری راه به جایی نمی برد.

اسکندری با اشاره به تجربه، شناخت و علم آل اسحاق در حوزه اقتصاد یادآور شد:نامزد حزب موتلفه اسلامی برنامه های قوی و منسجمی برای نیمه دوم دهه پیشرفت و عدالت دارد و چه ایشان به ریاست جمهوری برسد و یا به نفع فرد دیگری کنار بکشد برنامه های قابل اعتنایی دارند که باید رئیس جمهوری آینده در الگوی مدیریتی به آن توجه کند.

https://shoma-weekly.ir/ETGSVs