ادب و هنر

لزوم توجه به راویان تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه فیلمسازی

در این تصویرپردازی و تصویرسازی یک جنبه غالب وجود دارد که جنبه هنری آن است و به همین دلیل به سینما هنر هشتم گفتند. این جنبه هنری دارای ویژگی های خیال پردازی است و در انسان ایجاد ذهنیت می‌کند و کسانی که می‌خواهند این ذهنیت را تراوش کنند از این طریق به اهداف خود می‌رسند.
به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در مراسم تقدیر از کارگردان و عوامل سریال معمای شاه، اظهار کرد: عموما آنچه که تصویرها میگویند و روایت میکنند به مراتب موثرتر از سخنرانیها و کتاب هایی است که نگاشته میشوند.

وی افزود: در این تصویرپردازی و تصویرسازی یک جنبه غالب وجود دارد که جنبه هنری آن است و به همین دلیل به سینما هنر هشتم گفتند. این جنبه هنری دارای  ویژگی های خیال پردازی است و در انسان ایجاد ذهنیت میکند و کسانی که میخواهند این ذهنیت را تراوش کنند از این طریق به اهداف خود میرسند.

میرسلیم تاکید کرد: هدف تهیه کنندگان فیلمهایی که امروزه در دنیا تهیه میشود این است که از هنر بهترین استفاده را ببرند.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به جنبه های تاریخی که در فیلم ها وجود دارد،گفت: هر روایتی گویای حقیقت نیست؛ اصلا برداشت از حقیقت ممکن است از طرف افراد مختلف که صادق هم هستند متفاوت باشد. ما امروز قائل به این هستیم که تاریخ اسلام را باید به روایت  اهل بیت مورد توجه قرار بدهیم.

وی با تاکید براینکه راوی هر مقطع تاریخی از جمله تاریخ معاصر و انقلاب بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: اگر راوی سریال معمای شاه دستگاه طاغوت باشد، مسئله از اساس چیز دیگری خواهد شد؛ بنابراین برای اینکه تاریخ به درستی بیان شود باید به راوی آن دقت کرد و باید دید چه کسی و با چه استناد و اعتقادی تاریخ را روایت میکند.

میرسلیم تصریح کرد: فیلمسازی و برنامه های زنجیرهای تولید کردن بدون توجه به ریزهکاریهای فنی حاصل نمیشود و به موفقیت نخواهد رسید بلکه باید تسلط فنی و مهارت کافی برای این کار وجود داشته باشد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه عزیزانی که همت گذاشتند و سریال معمای شاه را تولید کردند در همه زمینهها حساسیت لازم را بخرج دادند و کوشش ارزشمندی را از خود بروز دادند.

https://shoma-weekly.ir/wv2840