آرشیو نشریه

عدم مهار گرانی ها برای نظام زیانبار است

صفر توحیدی: اگر دولت نتواند گرانی های موجود در جامعه را به خوبی مهار کند، زیان های فراوانی متوجه نظام خواهد شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان اردبیل در مورد گرانی های موجود در جامعه گفت : کشور عزیز ما ایران سال های متمادی بود که مورد استثمار ، کارشکنی و تحریم قرار داشته است و طبیعی است که دشمن تحمل تحقق بحث هدفمندی یارانه ها که باعث جلوگیری از به هرز رفتن سرمایه های ملی می شود را ندارد و این کار دولت نهم پسندیده است. اما اگر دولت نتواند گرانی های موجود در جامعه را به خوبی مهار کند، زیان های فراوانی متوجه نظام خواهد شد.         
صفر توحیدی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما افزود : در پی این اقدامات افراد سودجو و بعضا خائن در صدد این هستند که به هر نحو ممکن به چرخه اقتصادی کشور آسیب برسانند پس هوشیاری دولت و مجلس در اجرائیات این موضوع هم لازمه کار است. 
وی در خصوص اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ادامه داد : به نظر من دولت در ادامه مرحله اول باید یک نظرسنجی دقیق به عمل آورد و توسط کارشناسان اقتصادی نقاط ضعف و قوت کار در مرحله اول را بررسی نماید ضمن اینکه ما معتقدیم اصل این اقدام لازم و درست است اما باید عوارض آن هم برآورد بشود.
وی افزود نکته قابل توجهی که دولت و مسئولین فرهنگی و رسانه ها وظیفه دارند به آن بطور جد بپردازند این است که فرهنگ چگونه مصرف کردن و صحیح مصرف کردن را در جامعه نهادینه کنند که اگر این مهم اجرایی شود نیمی از مشکلات حل خواهد شد.   

 

https://shoma-weekly.ir/rxrJrN