اخبار موتلفه

شهید رئیسی، تجربه‌ای موفق برای دولت جدید

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان قزوین گفت: دولت باید ویژگی‌های مثبتی که در شخصیت شهید رئیسی هویدا بود و رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید داشتند را به عنوان یک تجربه موفق مورد توجه و الگو قرار دهند.

محمدحسین شفیعی‌ها با اشاره به شاخصه لازم برای انتخاب کابینه توسط دولت جدید اظهار کرد: در انتخاب کابینه ملاک باید رهنمودهای رهبری باشد، خود آقای پزشکیان هم چه در دوران انتخابات و چه بعد از پیروزی بر این نکته تاکید دارند که ملاک ایشان رهنمودهای رهبری است.

 

وی افزود: به عقیده بنده اگر ایشان شاخصه‌های مقام معظم رهبری را که در این یک ماه بیان کردند، مد نظر قرار دهد؛ برای یک کابینه پویا و سالمی که بتواند به درستی در کشور خدمت کند، کفایت می‌کند.

 

دبیر حزب موتلفه اسلامی در قزوین بیان کرد: امین و صادق بودن، متدین و متشرع بودن، کارآمد بودن و اعتقاد حقیقی به نظام جمهوری اسلامی داشتن و نداشتن سوء سابقه و اشتهار به پاکدستی و صداقت، امیدوار به آینده بودن از شاخصه‌هایی است که برای انتخاب به کابینه باید به آن توجه کرد.

 

وی ادامه داد: کسی که می‌‌خواهد سکان یک وزارتخانه را برعهده بگیرد به هیچ عنوان نباید مایوس و ناامید باشد، تمام مجموعه باید به آینده امیدوار بوده و افق به روشنی ببینند.

 

شفیعی‌ها دارای بودن نگرش ملی و کلان و اجتناب کردن از فرو رفتن در مسائل سیاسی و جناجی را از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز وزرا نامید و گفت: اینها ویژگی‌های مهمی است که آقای پزشکیان در انتخاب کابینه باید به آن توجه کند و مجلس هم به همراهی دولت از آن را پشتیبانی کند.

 

دهه نود دوران رکود و عبرت

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از شهید رئیسی را یک کارگزاری که برای خدمت سر از پا نمی‌شناخت و از سلامت برخوردار بود، معرفی کرد، آیت‌الله رئیسی نسبت به تحسین‌ها و تقدیرات فراوانی که ایشان می‌شد، اعتنایی نمی‌کرد و در راه خدمت به مردم خستگی‌ناپذیر بود.

 

این فعال سیاسی اظهار کرد: آقای رئیسی به عنوان یک تراز خدمتگزار به مردم در نظام جمهوری اسلامی تعریف ‌می‌شود، طبیعی است چنین شخصی می‌تواند به عنوان الگو قرار گرفته و این مسیر ادامه پیدا کند.

 

وی افزود: آقای پزشکیان که تاکید فراوانی بر محوریت رهنمودهای رهبری در انجام مسئولیت خود قائل هست، باید ویژگی‌های مثبتی که در شخصیت شهید رئیسی هویدا بود و رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید داشتند را به عنوان یک تجربه موفق مورد توجه و الگو قرار دهند.
 

شفیعی‌ها بیان کرد: برعکس آن چیزی که ما در دوره یازدهم و دوازدهم با آن مواجه بودیم که رهبر انقلاب از آن دوران تعبیر عبرت کردند، دولتی که به خوبی نتوانست از فرصت هشت ساله‌اش استفاده کرده و کشور را دچار یک رکود و توقفی جبران ناپذیر کرد.

 

وی تاکید کرد: شهید رئیسی در طول سه سال با ویژگی برجسته‌ای که از خود نشان داد، توانست در نقطه مقابل با این تفکر قرار بگیرد، رئیس جمهور عزیز باید به این دغدغه و نگرانی علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی توجه کرده و از حرکت به سمت دوران عبرت اجتناب کند.

 

مواضع رئیس جمهور امیدوار کننده است

 

دبیر حزب موتلفه اسلامی در قزوین گفت: آن چیزی که ما از رئیس جمهور شاهد هستیم همه نقاط امیدوارکننده‌ای است،اگر ایشان خود به آن چیزی که از خود برای مردم تصویر کرده باشد، جای نگرانی نیست انشاالله یک کابینه قوی را به مجلس معرفی و مجلس هم از آن پشتیبانی خواهد کرد.

 

شفیعی‌‌ها ادامه داد: هرچند این نگرانی نیز وجود دارد که دیگران متصدی امور اجرایی کشور شوند و آنها برای ایشان تصمیم بگیرند که این خطری بزرگ است.

 

دوران خدمت در ریاست جمهوری یک فرصت بی‌بدیل است

 

وی با بیان اینکه آقای پزشکیان در معرض یک انتخاب بزرگ قرار گرفته است، اظهار کرد: ایشان از زمانی که توانست با مواضع خود نظر اکثریت مردم را جلب کرده و به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، در نهایت مورد تنفیذ مقام معظم رهبری قرار گرفته که از این باب یک فرصت مهم و اثرگذار برای ایشان است.

 

شفیعی‌ها تاکید کرد: خوشبختانه بالاترین حمایت و پشتیبانی‌ها از در طول این 20 روز گذشته از ایشان صورت گرفته و حضرت آقا تمام قد حمایت خود را از ایشان که منتخب مردم است تا زمانی که در مسیر خدمت به اسلام و نظام اسلامی باشد، اعلام کردند.

 

وی ادامه داد: طبیعی است رئیس جمهور باید از این فرصت استثنایی استفاده کرده و همکارانی که دارای ویژگی بارز و برتر و شایسته برای اداره کشور در بخش‌های مختلف باشد را انتخاب کرده و به مجلس معرفی کند.
 

این فعال سیاسی اظهار کرد: دولت جدید باید بتواند در اولویت اول اقتصاد مردم را سامان ببخشد تا مردم بتوانند قدری از سختی سال‌های گذشته فاصله گرفته و در شرایط بهتری زندگی کنند.

 

شهید امیرعبداللهیان شاخص مناسبی برای مواضع بین‌المللی است

 

وی افزود: در حوزه سیاست خارجی نیز نیاز به یک وزیر امور خارجه پرکار، فعال و باورمند به انقلاب اسلامی و جریان مقاومت در منطقه داریم، کسی که نظام بین‌المللی را به خوبی شناخته و در آن عرصه بتواند به خوبی نقش ایفا کند.

 

شفیعی‌ها یادآور شد: شهید امیرعبداللهیان تجربه گرانقدری را در دوران کوتاه وزارت خود به جای گذاشت، علی‌رغم تمام ویژگی و شاخص‌های انقلابی که طول دوران وزارت حفظ و از آن دفاع کرد، در عین حال توانست ارتباط خوبی با کشورهای مختلف برقرار کند.

 

وی با بیان اینکه موفقیت‌هایی ما در این سه ساله در حوزه سیاست خارجی به دست آوردیم که دستاورد کمی نیست، اظهار کرد: این موفقیت‌ها نشان از نگاه کلان و مثبت ایشان به امور بین‌المللی بوده است، لذا وزیر خارجه معرفی شده از سوی دولت جدید نیز باید این ویژگی را داشته باشد.

 

این کنشگر سیاسی استان قزوین ادامه داد: در این شرایط ناپایدار جهانی که تحولات به سرعت رخ می‌دهد و شاهد انفعالات فراوانی در عرصه بین‌المللی هستیم، وزیر امور خارجه باید بتواند به خوبی از پس آن برآمده و مواضع متنوع متناسب با نظام اسلامی را ترسیم کند.

 

وی تاکید کرد: امروز باید در منطقه و عرصه بین‌المللی فعال بود، چرا که اگر فعال نباشیم منفعل بوده و به سرمان کلاه می‌رود، از این رو انتخاب یک وزیر امور خارجه فهیم، قوی و متشرع که بتواند موقعیت نظام جمهوری اسلامی را در نظام بین‌المللی پیش برود احساس می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/cGLVNe