اخبار

سالی که نکوست از بهارش پیداست؟

مدیر باشگاهی که معاون پارلمانی رئیس جمهور شد

رئیس دولت چهاردهم روز گذشته سه حکم انتصاب جدید داشت؛ معاون امور مجلس رئیس جمهور(معاون پارلمانی)، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و یک مساور عالی.
اما نکته قابل توجه در این انتصابات افرادی بودند که از طرف پزشک شهر برای این جایگاهها انتخاب شده بودند.
شهرام دبیری همشهری رئیس جمهور و با سابقه مدیریت باشگاه، ریاست شورای شهر تبریز و مدیریت بیمارستان معاون امور مجلس رئیس جمهور شد.
حمید پورمحمدی هم رئیس سازمان برنامه و بودجه شد و البته این انتصاب با این تیتر در رسانه ها بازتاب داشت: «مردی برای تمام فصول».
پورمحمدی در دولت خاتمی معاون بانک مرکزی بود، در دولت احمدی نژاد قائم مقام بانک مرکزی، در دولت روحانی و شهید رئیسی معاون سازمان برنامه و بودجه و امروز با یک رئیس جمهور دیگر همکار شده است.
درباره دبیری و پورمحمدی البته یک نکته دیگر هم مطرح است و آن اینکه هر دو سابقه بازداشت به دلیل اتهامات مالی را دارند، اگرچه تبرئه شدند.
اما از همه سوال برانگیزتر حکم رئیس جمهور برای طیب نیا بود.
از زمان فعالیت های انتخاباتی دکتر پزشکیان نام طیب نیا به عنوان فرمانده اقتصادی دولت چهاردهم(در صورت پیروزی دکتر پزشکیان مطرح بود).
پس از پیروزی دکتر پزشکیان، طیب نیا جدی ترین گزینه معاون اولی بود. از همان ایام هم این موضوع مطرح بود که اگر طیب نیا معاون اول نشود معاون اقتصادی رئیس جمهور خواهد بود و یا رئیس سازمان برنامه و بودجه.
اما نهایتا نظر رئیس دولت بر این شد که طیب نیا مشاورش باشد البته از نوع عالی.
حال باید دید با این انتصاباتی که در روزهای اخیر برای دولت چهاردهم شاهد بودیم، ترکیب وزرای پیشنهاد آقای رئیس جمهور به مجلس چگونه خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/9jm0sl