اخبار

سازمان فرهنگ و ارتباطات خواستار شد؛

دولت پاکستان سکوت خود را در صیانت از جان شیعیان بشکند


شیعیان مظلوم پاراچنار پاکستان این روزها در سکوت خبری شهید می‌شوند.
منطقه پاراچنار، واقع در شمال غرب پاکستان و نزدیک به مرز افغانستان، بار دیگر شاهد موجی از خشونت‌ها علیه جامعه شیعیان و پیروان اهل بیت بوده است. 
به گزارش منابع محلی، این حملات که توسط گروه‌های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی انجام شده، منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله معلمان و ساکنان محلی شده است.
پنج روز درگیری مسلحانه در شمال غربی پاکستان ۳۵ کشته و بیش از ۱۶۰ مجروح برجا گذاشت.
گروه‌های شیعه پاکستانی می‌گویند عناصر تکفیری با همدستی تروریست‌ها به بهانه منازعات بر سر زمین و مزارع، ساکنان شیعه این منطقه را هدف قرار می‌دهند.

دولت پاکستان و بی‌توجهی به وضعیت پیروان مذهب اهل بیت
سناتور علامه ناصر عباس جعفری، رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین، از ارتش و دولت پاکستان خواسته است تا اقدامات جدی برای محافظت از شیعیان و مجازات عوامل این جنایات انجام دهند.
وی هشدار داد که اگر دولت در این زمینه کوتاهی کند، مردم از سراسر پاکستان برای حمایت از مظلومین پاراچنار به این منطقه خواهند آمد.
این در حالی است که دولت پاکستان با قطع اینترنت و خدمات تلفن همراه در منطقه، عملاً این بحران را از دید رسانه‌ها و جامعه بین‌المللی پنهان کرده است. این اقدام به نوعی نشان‌دهنده بی‌توجهی و عدم مسئولیت‌پذیری دولت در قبال امنیت و حقوق شهروندان پاکستانی دارای مذهب شیعه است.
از سوی دیگر، معترضان در شهرهای مختلف پاکستان، از جمله اسلام‌آباد، لاهور، و کراچی، تجمع‌هایی برگزار کرده و خواستار توجه جدی دولت به مشکلات و رنج‌های شیعیان پاراچنار شدند.

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت محاصره و جنایات صورت گرفته در پاراچنار بیانیه‌ای صادر کرد و صراحتاً خواستار شکسته شدن سکوت و انفعال دولت پاکستان در صیانت از جان شیعیان این منطقه شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
این روزها در بحبوحه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در نوار غزه، عوامل تروریستی تکفیری این رژیم مشغول الگوبرداری از جنایات تل آویو و پیاده سازی آن در منطقه پاراچنار هستند. امروز پاراچنار همچون غزه از چهار طرف در محاصره است، ادارات و مدارس تعطیل هستند. اینترنت، راه ورود مواد غذایی و سوخت به این منطقه قطع شده است. رسانه‌های غربی نیز با سانسور مطلق جنایات تمام عیاری که در این منطقه شیعه نشین رخ می‌دهد، مسیر استمرار این قساوت و جنایت را از سوی مهره‌های عملیاتی خود فراهم می‌سازند.
پس از درهم شکستن دژ تروریسم تکفیری در سوریه و عراق توسط رزمندگان مقاومت، تعداد زیادی از اعضای داعش با مدیریت دستگاه‌های امنیتی و نظامی غرب و متحدان منطقه‌ای واشنگتن و تل آویو به نزدیکی پاراچنار سوق داده شده اند تا انتقام شکست داعش و ابتر ماندن طرح تجزیه منطقه را از ساکنان این منطقه بگیرند. برخی از ساکنان پاراچنار، در جبهه نبرد علیه تروریسم تکفیری در سوریه نقش پررنگی ایفا کرده و در میدان مبارزه با داعش و حامیان صهیونیستی و غربی آن به شهادت رسیده‌اند.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قویاً فجایع جاری در پاراچنار را محکوم کرده و صراحتاً خواستار شکسته شدن سکوت و انفعال دولت پاکستان در صیانت از جان شیعیان این منطقه شد.
همچنین، این سازمان از علمای مسلمان خصوصاً در پاکستان و شبه قاره هند می‌خواهد تا از نفوذ و قدرت رسمی و عمومی خود در راستای توقف هر چه سریع‌تر این جنایات استفاده کنند.

https://shoma-weekly.ir/pnyqrF