اخبار موتلفه

خونخواهی شهید هنیه، حق و رسالت محور مقاومت است

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: به زودی جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی و همکاری جبهه مقاومت به پاسخ جدی علیه رژیم صهیونیستی اقدام خواهد کرد چرا که اقدام رژیم صهیونیستی خلاف تمامی قوانین بین المللی و تجاوز به تمامیت ارضی کشور بود.
حمیدرضا ترقی، در گفت‌وگو با «پرتو‌نیوز» با اشاره به حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه و تاکید به نقض قوانین و کنوانسیون‌های بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی بیان کرد: اقدام رژیم صهیونیستی خلاف تمامی قوانین بین المللی بود. در منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی ممنوعیت هرگونه برخورد با نیروهای دیپلمات و میهمانان دیپلمات کشورها و همچنین تجاوز به تمامیت ارضی کشور نوشته شده و مورد تاکید قرار گرفته است. به موجب تاکید بر این مسئله در منشور سازمان ملل ضرورت دارد تا جامعه جهانی به مقابله با این رژیم جعلی بپردازد.
وی افزود: متاسفانه نقض قوانین و کنوانسیون‌های بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی به یک الی دو مورد ختم نمی‌شود و به کرات دیده شده است. در میان شایان ذکر است تا بگوییم که اساس حضور و شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در سازمان ملل غیرقانونی بوده و هیچ‌گونه مشروعیت قانونی نداشته است. صهیونیست‌ها از ابتدای حضور خود خلاف قوانین حرکت کرده و هیچ‌گاه به مقررات بین المللی پایبند نبوده و به هیچ قطعنامه‌ای تن نداده و عمل نمی‌کنند.
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها تابع مقررات نیستند و به صورت خودمختار رفتار می‌کنند. این گستاخی و رویه خودمختاری به سبب حمایت‌های آمریکا و چراغ سبز‌های دولت حاکم بر آمریکاست.
ترقی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نیازمند مهار چندجانبه است و کشورهای قدرت‌مند دنیا می‌بایست با‌ وحدت و همدلی برای نابودی این رژیم بکوشند.
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون از شورای امنیت هیچ‌چیزی به جز محکوم کردن بروز و ظهور پیدا نکرده است. سایر مجامع بین المللی که از دادگاه لاهه حکم صادرکردند نیز قادر به اقدام مشخص و اثرگذار نشدند. بدیهی‌ست که هیچ‌یک از مجامع بین المللی برای جلوگیری از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی تلاش نمی‌کنند و کاری از دست‌شان ساخته نیست.
او متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران شکایت خود از رژیم صهیونیستی و اقدامات وحشیانه‌شان را به سازمان ملل کرده است و از سازمان ملل مجوز لازم برای پاسخگویی به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی را دریافت کرده است تا جبران تجاوز صورت گرفته، رقم بخورد.
وی در پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه به زودی مجازات صهیونیست‌ها در دستورکارقرار خواهد گرفت، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی و همکاری جبهه مقاومت به پاسخ جدی علیه رژیم صهیونیستی اقدام خواهد کرد چراکه شهید اسماعیل هنیه یکی از رهبران ارشد جبهه مقاومت بود و اکنون این حق بر گردن جبهه مقاومت قرارداد تا در مجازات صهیونیست‌ها شریک و سهیم باشند.

https://shoma-weekly.ir/6q7VgP