آرشیو نشریه

بزرگداشت شهدای گیلان نباید محدود به مراسم دولتی شود

شهید انصاری استاندار گیلان بود که متأسفانه فقط در چهاردهم تیرماه یک مراسم دولتی خیلی ساده برای وی برگزار می‌شود.
حسن کربلایی در مراسم سالگرد شهادت سردار حزب الله گیلان شهید حاج ابوالحسن کریمی در مسجد جامع سیاهکل گفت: گروهک منافقین در‌‌ همان ابتدای پیروزی انقلاب شروع به مخالفت کرده و افراد این گروهک در زمان ریاست قطبزاده بر صدا و سیما، مصاحبههایی نیز در مخالفت با جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه انجام میدادند. در آن زمانی که افرادی مخالفت با منافقین را قبول نداشتند، این شهید بزرگوار در استان گیلان کار خود را آغاز کرد و با آنها مبارزه کرد و در ‌‌نهایت به دست همین مزدوران به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر دو نفر در استان گیلان باشند که بتوانیم ادعا کنیم که این استان را از چنگال مخالفان، منافقان، احزاب و گروهکهای گوناگون در صدر انقلاب اسلامی نجات دادهاند، حتماً یکی از آنها شهید کریمی است. وی فردی حزب اللهی، دیندار، متدین، خداترس، خداجو و مطیع ولایت و رهبری بود که در مسئولیتهای اجرایی و قوه قضائیه زحمات زیادی کشیده بود. زمانی که به شهید کریمی گفتند که تو دیگر دادستان نباش، داد و فریاد نکرد و رفت به شهر مقدس قم و به درس خود ادامه داد لذا امروز ما باید پرچمدار این شهید بزرگوار باشیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: شهید انصاری استاندار گیلان نیز نفر دیگر است که متأسفانه فقط در چهاردهم تیرماه یک مراسم دولتی خیلی ساده برای وی برگزار میشود.

کربلایی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳۰ نفر از نیروهای ارزشی در استان گیلان توسط منافقین به شهادت رسیدهاند که یکی از آنها شهید کریمی است، گفت: نباید فقط در چنین مجالسی از شهید کریمی یاد شود، بلکه میبایست در مدارس، سایتها، وبلاگها و هر جا که میتوان، از وی به عنوان یک ستاره درخشان یاد کرد، سخن به میان آید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه به برکت خون شهدا و رهبریهای امام گونه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی از پشتیبانی الهی برخوردار است، گفت: اگر اقداماتی که آمریکاییها و استکبار برای نابود کردن جمهوری اسلامی ایران به کار میبرند در هر کشور دیگری بود، تا کنون آن کشور متلاشی شده بود.

کربلایی خاطرنشان کرد: برترین قانون اساسی در جهان متعلق به جمهوری اسلامی است و هیچ کشوری نیست که قانون اساسی آن از قرآن گرفته شده باشد. بالاترین پرچم مبارزه با استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل در دست جمهوری اسلامی است و اثرگذارترین کشور در بین کشورهای اسلامی جمهوری اسلامی است. البته مشکلاتی نیز در داخل کشور داریم که میبایست مدیران ما آن را برطرف کنند. ممکن است استاندار، فرماندار و مدیرانی نالایق و یا ضعیف باشند و مشکلاتی برای کشور ما به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی ادعا میکند به دلیل اینکه قرآن در مکه و مدینه نازل شده است، مهد جهان اسلام است و مدعی است که همه اسلام خواهان میبایست تحت سیطره او باشند، اما این کشور عده زیادی را به سوریه فرستاده تا آدم کشی بکنند و لشکر خود را نیز در بحرین فرستاده تا شیعیان را بکشد.

https://shoma-weekly.ir/XgGTyR