آرشیو نشریه

برنامه بر فرد مقدم است

چهره هایی برای تصدی ریاست جمهوری یازدهم از طرف جناح ها و احزاب سیاسی مطرح می شوند که این حضور گاهی با تایید، گاهی با تکذیب و گاهی با سکوت مواجه می شود.
در روزهایی که هرچند با سرعت کم به انتخابات ریاست جمهوری آینده نزدیک می شویم فضای کشور به سمت فضای انتخاباتی گرایش یافته است.
چهره هایی برای تصدی ریاست جمهوری یازدهم از طرف جناح ها و احزاب سیاسی مطرح می شوند که این حضور گاهی با تایید، گاهی با تکذیب و گاهی با سکوت مواجه می شود.
از سوی دیگر و با ورود چهره های جدید و کمتر نام آشنا دغدغه های سیاسیون و سران احزاب جلوه ای تازه به خود می گیرد تا این فضا به سمت انتخاب درست و در حد امکان بهترین انتخاب پیش برود.
شاید اصلی ترین نکته در این انتخاب، برنامه های ارائه شده از سوی نامزدهای احتمالی است تا مسیر پر فراز و نشیب چهارساله را روشن نماید.
برنامه هایی که گاه به صورت کلی مطرح می شود و هیچ راهی برای واکاوی برخی از وجوه مبهم آنها در دست نیست؛ وجوهی که از دید برخی کارشناسان مطابق با برنامه ها بوده و از دید بعضی دیگر اینگونه نیست.
برنامه محوری به جای شخص محوری شاید راهکاری باشد برای بررسی ریزتر و دقیق تر جزئیات برنامه ها تا ضمن تمرکز بر روی چهره های توانمند فرصتی برای شناسایی این جزئیات فراهم شود.
لذا درصددیم لزوم ارائه برنامه کارآمد و دقیق همراه با جزئیات را بررسی و آن را با حضور کارشناسان مختلف به بحث بنشینیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی با اشاره به لزوم ارائه برنامه افراد برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: برنامه بر افراد مقدم است اما گاهی فردی به صحنه می آید که دارای تجربیات کافی و سوابق کاری مطلوب و درخشان است که در این صورت حضور این فرد بر ارائه برنامه اولویت دارد.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه توانمندی و مدیریت برخی افراد ثابت شده است افزود: بنده قائل به تفکیک هستم یعنی نباید گفت مطلقا به اشخاص توجه شود یا مطلقا به برنامه ها.
وی ادامه داد: ممکن است فردی به کمک دیگران برنامه خوبی ارائه دهد اما توان اجرای آن را نداشته باشد لذا فرد کارآمد با برنامه بر افراد کارآمد بدون برنامه یا افراد با برنامه بدون توان اجرایی مقدم است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه برای انتخاب رئیس جمهور آینده باید هم شخصیت افراد مورد ارزیابی قرار گیرد تا تجارب گذشته آنها در موقعیت های اجرایی بررسی شود خاطرنشان کرد: کسانی که در این عرصه ورود پیدا می کنند باید بتوانند در کشور تحول ایجاد نمایند.

https://shoma-weekly.ir/Gj1zkH