آرشیو نشریه

بایکوت سخنان کدخدای جهان/ واکنش مداح معروف به انتخاب جو بایدن/ ماجرای FATF و بازی با افکار عمومی/ کنایه عضو شورای شهر تهران به روحانی/ عادی‌سازی گناه بعد از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی/ پرونده تقلب در انتخابات آمریکا، با اسناد و شواهد زیاد و...

واکنش مداح معروف به انتخاب جو بایدن

میثم مطیعی مداح اهل‌بیت (ع) نیز در واکنش به انتخاب رئیس جمهور آمریکا با انتشار پستی در صفحه توییترش نوشت: "به قول یکی از رفقا، مشکلات داخلی ایران یک «جو همت» می‌خواهد، نه یک «جو بایدن»".


بایکوت سخنان کدخدای جهان
!

دو شبکه اجتماعی «توئیتر» و «فیس‌بوک» به دلیل فراگیری در سطح جهان کاملاً منحصربه‌فرد بوده‌اند و این دو شبکه در کنار فعالیت‌های ظاهری خود، عملاً به بخشی از ابزار جنگ‌های ادراکی نظام سلطه علیه دیگران تبدیل شده‌اند. تشویق به آشوب و هرج‌ومرج، ترویج خشونت، دروغ‌پراکنی و تلاش برای ایجاد تفرقه و ازهم‌گسیختگی انسجام اجتماعی ازجمله مواردی هستند که تنها زمانی تبدیل به خطوط قرمز فیس‌بوک و توئیتر می‌شوند که هستی نظام سلطه به خطر افتاده باشد. محدودسازی و عدم بازتاب دیدگاه‌های ساختارشکن ترامپ که حالا دیگر تبدیل به یک مهره سوخته شده، حکایت همان استانداردهای دوگانه‌ای است که نه‌تنها در عالم مجازی که در جهان حقیقی هم از سوی نظام سلطه همواره سر می‌زند. ملت ایران شاید بیش از هر چیز خاطره درخواست ویژه «باراک اوباما» از توئیتر در جریان فتنه سال 88 را به یاد داشته باشد، زمانی که مستأجر دموکرات کاخ سفید برای تشدید فعالیت‌های مخرب این شبکه در ایران، از مدیران آن درخواست کرد تعمیرات خود را به عقب بیندازد تا بلکه آرزوی او برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شود. با این تفاسیر؛ امروز اتفاقی بی‌سابقه در دنیای امپراتوری رسانه‌ای غرب رقم خورده و پس از توئیتر و فیس‌بوک، سه غول رسانه‌ای آمریکا یعنی شبکه‌های تلویزیونی «MSNBC، CBS، ABC» نیز اظهارات و ادعای تقلب ترامپ را بایکوت و پخش زنده سخنان رئیس‌جمهور، کدخدای ادعایی جهان را به دلیل آنچه که آن را دروغ‌پردازی می‌خوانند، قطع می‌کنند. بی‌بی‌سی ‌فارسی هم از واژه «فتنه» برای سخنان ترامپ استفاده کرده و او را به بر هم زدن آرامش متهم ساخته است.
۵۱ درصد تجارت ایران با همسایگان

رئیس‌کل گمرک گزارش داد: «میزان تجارت خارجی کشورمان با همسایگان طی هفت ماه اول سال بالغ بر ۵۰ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۶۲۳ تن کالا معادل ۱۹ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۹۷ دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از لحاظ ارزش ۵۱ درصد کل تجارت هفت ماهه کشور را به خود اختصاص داده است.
تکذیب خبر احتکار اقلام غذایی در هرمزگان

چند روزی است که در فضای مجازی خبری از قول اطلاعات سپاه هرمزگان منتشر شده است که اقلام غذایی در این استان احتکار شده است. سازمان اطلاعات سپاه هرمزگان طی اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.
عادی‌سازی گناه بعد از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش «آسوشیتدپرس»، دولت خودفروخته امارات اخیراً جریمه و کیفر نوشیدن، فروش یا داشتن مشروبات الکلی را برای افراد ۲۱ سال برداشته و دیگر نوشیدن یا داشتن مشروب به مجوز دولتی نیاز ندارد. تا پیش‌ازاین، در باشگاه‌ها و مشروب‌فروشی‌های ساحلی امارات، مشروب فروخته و نوشیده می‌شد؛ اما افراد حقیقی برای خرید، انتقال یا داشتن مشروبات الکلی به مجوز دولت نیاز داشتند. بنا بر همین گزارش، تا پیش‌ازاین در امارات، زندگی آزاد و مشترک زن و مردی که با هم ازدواج نکرده‌اند جرم بود، اما حالا این‌چنین زندگی‌ای مجاز است.

بی‌سابقه‌ترین رخداد نظامی علیه آمریکا

«حسین امیرعبداللهیان»، مشاور بین‌الملل رئیس مجلس، در بخشی از مصاحبه اخیرش با روزنامه همشهری به هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی آمریکایی در عراق توسط کشورمان پرداخته و گفته است: «جمهوری اسلامی ایران هنوز انتقام خون سردار سلیمانی را نگرفته است». وی می‌افزاید: «درباره عملیات انتقام باید اشاره کنم وقتی قرار شد ایران 13 موشک بالستیک نقطه‌زن به سمت پایگاه استراتژیک عین‌الأسد شلیک کند قبل از عملیات نخست‌وزیر وقت عراق در جریان قرار گرفت، البته نخست‌وزیر وقت عراق اطلاع نداشت ایران کجا را می‌خواهد بزند، اما می‌دانست نقطه‌ای در خاک عراق هدف قرار می‌گیرد، این به لحاظ حقوق بین‌الملل و رعایت همسایگی بود که لازم بود؛ ضمن اینکه دفاع مشروع را حق خود می‌دانستیم، نخست‌وزیر عراق را در جریان قرار بدهیم. برای ایران این مهم بود که سربازان آمریکایی که خانواده‌شان نگران وضعیتشان هستند، هدف نباشند، چون این برای ما عامل اقتدار نیست که سربازان ساده آمریکایی را در پایگاهشان مورد هدف قرار بدهیم، برای ما مهم این بود که پیام اقتدار ارسال شود و هیمنه آمریکایی‌ها خرد شود. حمله موشکی ایران به مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در کشور عراق، یکی از بی‌سابقه‌ترین رخدادهای نظامی است که اقتدار و هژمونی آمریکا را در چشم جهانیان شکست. مقوله‌ای که البته بنا به گفته مقامات ارشد کشورمان، گام نخست "انتقام سخت" است و این عملیات فاز مهم‌تر دیگری دارد که در وقت و شرایط مقتضی انجام خواهد شد. مع‌الوصف نبایستی اجازه داد که این رخداد تاریخی در لابه‌لای رسم و رسومات امروزه رسانه‌های اجتماعی مثل جولان هشتک‌ها، ترندها و تریبون داشتن برخی انسان‌های بی‌بصیرت گم شود و اثر آن در ذهن مردم و مخاطبان کمرنگ شود».
ورود دیوان محاسبات به افزایش کارمزدهای بانکی

«ارکانی» عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: «دیوان محاسبات به موضوع افزایش کارمزد تراکنش‌های بانکی ورود کند. چراکه این اقدام به‌منزله اخذ وجه غیرمجاز و غیرقانونی از تراکنش‌های بانکی مردم توسط دولت است».

عجب وضع تماشایی‌ای!

رهبر معظم انقلاب اخیراً با اشاره به ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا، به کنایه، وضع دموکراسی در آمریکا را «تماشایی» توصیف کردند؛ کلیدواژه‌ای که توجه بسیاری از رسانه‌های سراسر جهان را جلب کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس (آمریکا) نوشت: «رهبر عالی ایران، روز سه‌شنبه، طی یک سخنرانی تلویزیونی هم‌زمان با سالگرد بحران گروگان‌گیری سال ۱۹۷۹ در سفارت ایالات‌متحده، انتخابات آمریکا را با اشاره به ادعاهای بی‌اساسِ خود پرزیدنت دونالد ترامپ درباره تقلب انتخاباتی، به تمسخر گرفت. آیت‌الله [سید] علی خامنه‌ای بار دیگر روی موضعی تأکید کرد که ایران از مدت‌ها پیش اتخاذ کرده است: اهمیتی ندارد ترامپ پیروز انتخابات شود یا بایدن». سی‌بی‌اس‌نیوز (آمریکا) هم نوشت: «ایران، اولین واکنش رسمی‌اش به انتخابات آمریکا را نشان داد؛ رهبر عالی، هدف تمسخر خود را مستقیماً آقای ترامپ قرار داد، آن‌هم در پلتفرم موردعلاقه رئیس‌جمهور [یعنی توئیتر]. [آیت‌الله سید] علی خامنه‌ای توئیت کرد: «عجب وضع تماشایی‌ای!». رادیو اروپای آزاد و رادیو آزادی (آمریکا) نیز مخابره کردند: «رهبر عالی ایران انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به تمسخر گرفت و این رقابت تنگاتنگ را "وضع تماشایی"ای توصیف کرد که ضعف دموکراسی [در آمریکا] را افشا کرده است».
ماجرای
FATF و بازی با افکار عمومی

«مسعود براتی»، ‏‏کارشناس تحریم و سیاست خارجی در صفحه توئیترش نوشت: «خب، یک سلامی خدمت تمام عزیزان رسانه‌ای، کارشناس، بازرگان و بانکدار عرض کنم که در ماه‌های اخیر تلاش‌های فراوانی کردند که بگویند دلار ۳۰ هزارتومانی به خاطر FATF است. احتمالاً انتخاب بایدن به‌صورت خودکار ایران را از لیست سیاه FATF خارج کرده! همین، سلام من را به ایشان برسونید!
کنایه عضو شورای شهر تهران به روحانی

علی اعطا در توییتی نوشت: همه نگاه‌ها به انتخابات آمریکاست. طبیعی هم هست. اما امیدوارم رئیس‌جمهور محترم و دولتمردان فرصت کرده باشند به آمار پنجشنبه درگذشتگان کرونا در تهران نیم نگاهی بیندازند. شاید قانع شدند که تهران باید تعطیل شود.

پرونده تقلب در انتخابات آمریکا، با اسناد و شواهد زیاد

«رودی جولیانی»، وکیل ترامپ اعلام کرد: «من وکیل رئیس‌جمهور هستم. رأی‌گیری پستی سرشار از تقلب است. نشریه نیویورک‌تایمز ۱۰ سال پیش مطلبی در این رابطه نوشت. این موضوع سبب تغییر رویه در رأی‌گیری شده بود و یکی از اعضای کنگره روش رأی‌گیری پستی را به عنوان یکی از روش‌های تقلب نام برده بود. این روش خیلی مستعد تقلب است. مقامات این شهر که برای ۶۰ سال دموکرات بوده‌اند و سابقه طولانی و مستندی در تقلب در آرا دارند، به‌جای آن‌که به دنبال بررسی و نظارت دقیق آرای پستی باشند، آن‌ها هیچ نظارت دقیقی بر هیچ‌کدام از آرای پستی نداشته‌اند. این آرای پستی می‌تواند متعلق به هر فردی باشد و یا از سوی اعضای حزب دموکرات در محل مرکز شمارش آرا پر شده باشد. وی پیش‌ازاین برای اثبات ادعای خویش گفته بود: «حداقل ۲۱ هزار رأی در ایالت پنسیلوانیا ثبت شده که صاحبان آن‌ها سال‌ها پیش فوت کرده‌اند».
تحلیل غرضی از وضعیت ایران بعد از پیروزی بایدن
محمد غرضی، فعال سیاسی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: به فرض جو بایدن بیاید و تحریم‌ها را بردارد و آقای روحانی سالی ۱۰۰ میلیارد تومان هم درآمد داشته باشد. حتی در این صورت هم مثل این هفت سال که دلار از سه هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید، باز گران‌تر می‌شود و به جیب رانت‌خوارها می‌رود. الان سه سال است که بخشی از رانت‌خوارها از دلار ۴۲۰۰ تومان محروم شده‌اند. اما آنها اولین کسانی هستند که از دلارهای نفتی بهره‌ می‌برند و به بهانه واردات اجناس لوکس، دلار را به نرخ دولتی می‌خرند و در بازار آزاد می‌فروشند. به عبارت دیگر ما با یک تحریم داخلی سر و کار داریم که از تحریم بین‌المللی بسیار بدتر است. غرضی که در دولت‌های جنگ و سازندگی به عنوان وزیر حضور داشته در ادامه گفت: ما در ۴۲ سال گذشته همیشه «مرگ بر آمریکا» گفته‌ایم، اما رانت‌خوارها و دوستداران آمریکا بر امور سیاسی و اقتصادی مسلط بودند. به طوری که چپ و راست دائم جنگ زرگری راه می‌انداختند و مردم به میدان می‌آمدند اما در نتیجه‌ی چنین روندی مردم سختی‌های بیشتری را به چشم می‌دیدند. او توضیح داد: با نگاهی به روابط ایران و آمریکا از زمان ناصرالدین شاه درمی‌یابیم که در ماجرای سقاخانه آقا شیخ هادی سفیر آمریکا با تحریک انگلیسی‌ها جلوی سقاخانه رفت و به دست عوامل انگیس کشته شد. بعد از این اتفاق رابطه ایران با آمریکا تا جنگ جهانی اول مخدوش شد و انگلیسی‌ها به واسطه این مساله به ایران نزدیک و بر مسائل کشور ما مسلط شدند و دسترسی آمریکا به قدرت سیاسی ایران را قطع کردند. بنابراین از زمان حمله متفقین به ایران،‌ آمریکایی‌ها یا با شراکت انگلیس یا مستقل حقوق ملت ایران را ضایع کردند.
روایت کریمی قدوسی از کنترل بازار در دولت هاشمی توسط سپاه

نماینده مجلس در توییتی نوشت: اقتصاد افسارگسیخته و معیشت مردم را چاره‌ای نیست جز آنکه به ستون محکم سپاه بسته شود تا رام گردد.جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: اقتصاد افسارگسیخته و معیشت مردم را چاره‌ای نیست جز آنکه به ستون محکم سپاه بسته شود تا رام گردد. ورود رسمی سپاه به این عرصه با خواسته دولت و وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی برای انقلاب خواهد بود و ملت عزیز نیز به زودی شاهد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور خواهند بود.او در توئیت دیگری نیز نوشت: سپاه در دولت سازندگی و به درخواست رییس‌جمهور وقت جهت کنترل بازار وارد میدان شد، بسیج اصناف در سراسر کشور قیمت‌ها را کنترل و اطلاعات سپاه محتکرین و انبارهای احتکار و قاچاق را شناسایی کرد و نهادهای تعزیراتی را سامان داد و پس از آرامش و ثبات بازار بی‌هیچ ادعایی آن را تحویل دولت داد.

اخبار روزانه:

*آیا حقوق سازمانی کسی که التزام عملی و نظری به ولایت ندارد، حلال است؟ پاسخ: نظامی­گری از مشاغلی است که شاغلین به آن باید اعتقاد و التزام عملی و نظری به ولایت‌فقیه داشته باشند، با این وصف، اشتغال افراد غیر معتقد به ولایت‌فقیه در مشاغلی که قانوناً اعتقاد به ولایت‌فقیه شرط لازم برای شاغلین آن است غیرقانونی می­باشد و چه بسا از نظر دریافت حقوق نیز دچار مشکل گردند.

* در حالی که بر اساس مصوبه اول شهریورماه هیئت وزیران، مقرر شده بود بدهکاری شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی به بانک ناشی از تکالیف بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور، به بدهی دولت منتقل شود و سرمایه دولت در آن شرکت معادل مبلغ بدهی انتقال یافته افزایش ‌یابد، بر اساس نامه روزهای اخیر یک نهاد نظارتی به مدیران دولتی، مشخص شده مستندات قانونی استفاده شده برای این انتقال، صرفا اختصاص به «شرکت های مادر تخصصی» دارد و شرکت تعیین شده در این تصمیم، در فهرست مادر تخصصی ها قرار ندارد.

* نماینده ایران در رقابت‌های هاکی روی یخ آزاد امارات موفق شده مدال برنز این مسابقات را کسب کند. این اولین مدال ایران در رویدادهای بین‌المللی محسوب می‌شود. بازیکنان ملی پوش ایران در فینال موفق شده‌اند قزاقستان را با نتیجه 5 بر 2 شکست دهند و بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار بگیرند. امارات میزبان این مسابقات کارشکنی‌های زیادی علیه ملی‌پوشان ایران انجام داده است. آن‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا برای 9 ملی‌پوش و سرمربی هاکی روی یخ کشورمان روادید صادر نکرده‌اند تا حضور ما در این رقابت‌ها با مشکل مواجه شود. در نهایت 5 لژیونر کشورمان به همراه برخی از بازیکنان خارجی به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

* فیلمی اخیرا در فضای مجازی منتشر شد که 200 کامیون محموله‌های برگشتی صادراتی گوجه‌ از عراق امحا می‌شوند. رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در این زمینه گفته: صادرات محصولات بی‌کیفیت، سرمازده و در بسته‌بندی‌های نامناسب از سوی برخی صادرکنندگان ناشی، باعث برگشت محموله شده. فقدان برنامه صادرات عامل هدر رفتن سرمایه های ملی در ماجرای امحای گوجه‌های برگشتی از عراق بود، پس از معلق گذاشتن قانون انتزاع عملا متولی خاصی در بازار صادرات وجود ندارد، هفته پیش دو وزیر از سوی رئیس‌جمهور تذکر گرفتند.

* با ریزش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز روندی کاهشی پیدا کرده به طوری که شاهد افت ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها هستیم.قیمت پراید ۱۳۱ در بازار در حالی به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده که قبلا تا ۱۳۰ میلیون تومان نیز بالا رفته بود.فروشندگان منتظر رشد دوباره و مشتریان در انتظار افت بیشتر قیمت‌ها هستند اما به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، اگر نرخ ارز ثابت باشد،‌ گره رکود بازار نیز باز می‌شود و معاملات رونق می‌گیرد

https://shoma-weekly.ir/TiZKjW