اخبار

️ اسرائیل با اقدامات جنایت‌کارانه‌اش حلقه محاصره را بر خود تنگ کرده است

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی و منطقه‌ای گفت: اسرائیل با اقدامات جنایت‌کارانه خود و همچنین ترور شهید اسماعیل هنیه از جهات سیاسی، نظامی و حقوقی حلقه‌ها را بر خود تنگ‌تر کرده و امید می‌رود به پایان عمر این رژیم نزدیک شویم.

چاپ

دکتر علیرضا اسلامی کارشناس ارشد مسائل سیاسی و منطقه‌ای در ارتباط تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در مورد وضعیت اخیر منطقه بیان کرد: با اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه یک جبهه جدید سیاسی و نظامی برای خود گشود. با این وضعیت برای کل دیپلمات‌ها در جهان ناامنی ایجاد کرده و بسیاری آن را تقبیح کرده‌اند.

وی افزود: در طی ۱۰ ماه گذشته، با پیشروی‌های اسرائیل، حلقه محاصره علیه اسرائیل تنگ تر شده و پس از عملیات تنبیهی وعده صادق، موضع کشورها تغییر کرده و حتی اردن نیز به اسرائیل پشت کرده است. همچنین اگر رویکرد مذاکرات جنبه مثبت داشت، اسرائیل با حفظ اسماعیل هنیه مذاکرات را پیش می‌برد اما با اشتباهی که کرد این مسیر را برای خود مسدود کرد و دیگر کسی جرأت مذاکره نخواهد داشت.

موضع کشورهایی مانند آمریکا نیز این بوده که به تنش اضافه نشود و حمایت صریحی از اسرائیل نکرده است.

اسلامی در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه از جهت سیاسی محدودیت‌هایی برای اسرائیل ایجاد شده که با گذشته قابل‌مقایسه نیست خاطرنشان کرد: حلقه محاصره تنگ‌تر شده و در جبهه مقاومت نیز همگی برای مقابله با اسرائیل هم دست شده‌اند و به‌طورکلی شرایط فعلی به ضرر اسرائیل است.

بسیاری از یهودیانی که از شوروی سابق به اسرائیل مهاجرت کردند، این نکته آشکار می‌شد که کشورهای بلوک شرق نقش مهمی داشتند و روابط خوبی با اسرائیل داشتند. اما امروز شرایط تغییر کرده و به اخطار رسیده است. نقش‌آفرینی شوروی در دعوت گروه‌های مبارز سیاسی فلسطینی و همچنین مذاکرات دبیر شورای‌عالی دفاع روسیه با ایران شرایط را تغییر داده و به‌طورکلی روابط کشورهای بلوک شرق با اسرائیل منفی شده و رویکرد آنها تغییر کرده است چرا که منافع خود را در نظر می‌گیرند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اذعان کرد: روسیه، چین و ایران می‌توانند ۳ ضلع یک مثلث باشند که در مقابل غرب و استکبار سلطه جهانی و آمریکا و اسرائیل ایستادگی می‌کنند.

پروازهایی که در چند روز اخیر از روسیه به ایران بوده نشان از تحرکات و حمایت‌های نظامی منتقل شده از روسیه به ایران است و این حمایت‌های علنی گویای مطالب بسیاری است؛ بنابراین اسرائیل از جهات سیاسی، نظامی و حقوقی حلقه‌ها را بر خود تنگ‌تر کرده و امید می‌رود به پایان عمر این رژیم نزدیک شویم.

https://shoma-weekly.ir/rKK8Xe